افزونه جلالی را نصب کنید. 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
1
مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب:

شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ۱۰ ماه نخست سال مفتخر به بومی‌سازی بیش از ۱۹ هزار قلم کالا شد

  • کد خبر : 16851
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ۱۰ ماه نخست سال مفتخر به بومی‌سازی بیش از ۱۹ هزار قلم کالا شد
مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: تاکنون ۱۹ هزار و ۲۳۸ قلم کالای نفتی بومی سازی شده است و در زمینه تعمیرات اساسی کارخانه های نفت نیز توفیق آمیز بوده اند. 

به گزارش خبرنگار پترونفت: در نشست خبری مدیران تدارکات کالای نفت، حفاری و اروندان در حاشیه نخستین روز چهاردهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت در خوزستان، علی صفری، مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، از رشد چشمگیر در بومی سازی کالاهای نفتی در استان خبر داد.

 

طی سال گذشته، بیش از ۳ هزار و ۹۱۲ قلم کالای مورد نیاز صنعت نفت به ارزش ۱۱ هزار و صد و سی و پنج میلیارد ریال از سازندگان تجهیزات و قطعات نفت خریداری شد.

 

صفری اعلام کرد که در نه ماه نخست امسال، ۱۳۸۵ قلم کالای مورد نیاز شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به صورت بومی سازی از سازندگان خوزستانی تجهیزات صنعت نفت به ارزش ۴ هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال خریداری شد. او تأکید کرد که در بخش مهم تر یعنی مهندسی و ساخت کالای نفت، در سال گذشته ۱۹۵ قلم کالا را درون استان بومی سازی کرده اند.

 

صفری افزود که تاکنون ۱۹ هزار و ۲۳۸ قلم کالای نفتی بومی سازی شده است و در زمینه تعمیرات اساسی کارخانه های نفت نیز توفیق آمیز بوده اند. در سال گذشته، برای انجام تعمیرات اساسی ۳۶ کارخانه نفت برنامه ریزی شده بود که از این تعداد ۱۴ کارخانه تمام شده و ۱۱ کارخانه دیگر نیز در حال اجراست و پیمانکاران آنها مشخص شده و در انتظار تحویل کارخانه ها هستند.

 

صفری به پروژه بومی سازی ۷ هزار و ۵۰۰ قلم کالای نفتی اشاره کرد و اظهار کرد که تاکنون ۴ هزار و ۹۰۰ قلم کالا نتیجه داده و بخشی از قطعات مختلف نیز تولید شده و کتابچه های مربوطه در حال آماده سازی است. او تأکید کرد که با توجه به رشد تولید نفت در ایران، نیاز به ساخت و بومی سازی قطعات نفتی به عنوان تامین کننده محصولات مورد نیاز صنعت نفت افزایش یافته است و این پروژه ها در حال حاضر در حال اجرا هستند.

 

صفری همچنین به اهمیت توسعه صنعت نفت در استان خوزستان اشاره کرد و از کارخانه های تولید قطعات و تجهیزات نفتی در شهرستان های اهواز، مسجد سلیمان و بندر ماهشهر یاد کرد. او بیان کرد که این کارخانه ها باعث ایجاد شغل و رونق اقتصادی در مناطق محلی شده اند و تأکید کرد که استان خوزستان توانایی بالقوه بسیاری در تولید و صادرات محصولات نفتی دارد.

 

با توجه به رشد قابل توجه در بومی سازی کالاهای نفتی در استان خوزستان و تلاش های صورت گرفته برای توسعه صنعت نفت در این منطقه، انتظار می رود که تولید داخلی و تامین محصولات نفتی بومی به میزان بیشتری ادامه یابد و وابستگی به واردات کاهش یابد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=16851

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.