افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
3

صادرات نفت آمریکا رکورد زد

  • کد خبر : 8907
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
صادرات نفت آمریکا رکورد زد
صادرات نفت آمریکا در سال ۲۰۲۲ که رشد تولید داخلی و آزادسازی نفت از ذخایر نفت استراتژیک، عرضه به مشتریان سابق روسیه را تقویت کرد، رکورد زد.

پترونفت، به نقل از رویترز؛ اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که صادرات نفت آمریکا در سال ۲۰۲۲ که تقاضای اروپا، صادرات کمتر آمریکا به هند و چین را جبران کرد، به میزان ۲۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و به ۳.۶ میلیون بشکه در روز رسید.

 

تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۲، به میزان ۶۲۹ هزار بشکه در روز معادل ۵.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۱.۹ میلیون بشکه در روز رسید. با این حال، از رکورد ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز که در سال ۲۰۱۹ داشت، همچنان پایین‌تر ماند.

 

با این حال، آزادسازی روزانه ۶۰۷ هزار بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک، عرضه نفت آمریکا به بازار را به ۱۲.۵ میلیون بشکه در روز رساند و از ۱۲.۴ میلیون بشکه در روز نفتی که در سال ۲۰۱۹ عرضه کرده بود، فراتر رفت.

 

در گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمده است: تولید جدید نفت آمریکا در سال‌های اخیر، عمدتا نفت سبک و حاوی سولفور کم بوده که پالایشگاه‌های منطقه گلف کاست برای پالایش آن، بهینه نشده اند و این تولید جدید به آسیا و اروپا رفته است.

 

کره جنوبی، هلند، انگلیس و کانادا، مقصدهای اصلی نفت آمریکا بودند و همزمان، خریداران اروپایی برای حذف واردات از روسیه، خریدشان را به میزان ۴۱ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۱ افزایش دادند.

 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تحریم‌های اتحادیه اروپا که در دسامبر سال ۲۰۲۲ اجرایی شد و واردات نفت روسیه از طریق دریا به این منطقه را ممنوع کرد، احتمالا باعث ادامه تقاضا برای نفت آمریکا در سال ۲۰۲۳ خواهد شد. در این بین، صادرات به هند و چین که به خرید نفت تحریمی تخفیف‌دار روسیه روی آوردند و همچنین کاهش تقاضای داخلی چین برای سوخت، در سال میلادی گذشته ۱۹ درصد کاهش یافت.

 

صادرات نفت آمریکا با تغییر کریدورهای تجارت نفت در پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، تقویت شد و امسال که اروپا و آسیا در جستجوی منابع دیگر برای تامین نفت هستند، بالا خواهد ماند.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=8907

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.