افزونه جلالی را نصب کنید. 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
8

ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و پارک علمی و فناوری در توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی/ در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی، بااعتباری حدود ۲ میلیارد تومان جهت خرید میلگرد برای بازساز‌ی مناطق زلزله اندیکا اختصاص یافت

  • کد خبر : 4609
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و پارک علمی و فناوری در توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی/ در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی، بااعتباری حدود ۲ میلیارد تومان جهت خرید میلگرد برای بازساز‌ی مناطق زلزله اندیکا اختصاص یافت
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: در بسیاری از طرح ها برای تکمیل زنجیره ارزش باید از شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و صنعت و فناوری استفاده کرد تا بتوانیم از ایده های نوآورانه آن ها در حوزه تامین نیاز تکنولوژی استفاده کنیم.

سید امید شهیدی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پترونفت ؛با اشاره به ضرورت استفاده صنعت پتروشیمی از شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: تفاهم نامه‌ همکاری دو جانبه ای میان سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مرکز پارک فناوری پردیس ریاست جمهموری امضا شد که نتیجه آن ایجاد زمینه جهت همکاری مشترک و استفاده بخش مهمی از ظرفیت صنایع پتروشیمی در حوزه شرکت های دانش بنیان است.

وی افزود: مراکز پژوهشی و علمی فناوری نقش بسیار مهمی را در تامین نیاز صنایع پترو- شیمی در حوزه بومی سازی تجهیزات ایفا می نمایند. اکنون یک مرکز پژوهش فناوری وابسته به شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در این منطقه وجود دارد که در حوزه کاتالیست ها و دانش های فنی فعالیت می نماید.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: در راستای توسعه و استفاده بیشتر از این ظرفیت در نظر داریم که بصورت اختصاصی مرکزی را در منطقه ویژه اقتصادی در اختیار پارک علمی فناوری پردیس قرار دهیم تا از نزدیک بتوانند نیاز های شرکت ها را احصا نموده و اقدامات خود را به شکل موثر- تری از سر گیرند.

 

وی با اشاره به ضرورت ارتقاء دانش فنی در حوزه پتروشیمی، گفت: می توان با توسعه مراکز فناوری در منطقه با سرعت بیشتری به سمت تکمیل زنجیره ازرش حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: بهترین کار برای توسعه زنجیره ارزش استفاده از پارک های علمی و فناوری هستند، تا بتوانیم از ایده های نو آورانه آنها در حوزه تامین نیاز تکنولوژی استفاده کنیم.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در خصوص نقش مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی تشریح کرد: در این حوزه بنا بر رسالت مسئولیت های اجتماعی، صنایع پتروشیمی همواره در موضوعات مختلف به ویژه در حوادث و بحران های اخیر در استان خوزستان پای کار بوده، در حادثه اخیر زلزله شهرستان اندیکا نیز، بنا به نیازی که دستگاه های اجرایی استان جهت بازسازی منازل آسیب دیده به ما اعلام کردند، با اعتباری حدود ۲ میلیارد تومان نسبت به تهیه و خرید میلگرد(آهن آلات) از محل بودجه شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی اقدام گردید.

وی در خصوص رفع نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: با توجه به شرایط خاص کرونایی و در جهت ارتقاء سطح بهداشت و درمان مردم شهرستان و جامعه پیرامونی، در قالب برنامه ای مدون بخش عمده ای از تجهیزات تخصصی مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان بندر ماهشهر از محل اعتبارات شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه تهیه و تامین گردید.

 

رئیس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی در ادامه با بیان اینکه: در حوزه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر با مشکلات و کمبود امکانات زیادی مواجه است و این موضوع نیاز به برنامه ریزی اساسی توسط متولیان امر دارد. وی افزود: یکی از چالش های مهم صنعت در حوزه مسئولیت اجتماعی، عدم نقش آفرینی دستگاهای اجرایی شهرستان در تامین منابع و اعتبارات عمرانی طرح ها و پروژههای توسعه ای است. لذا جهت اثربخش تر شدن اقدامات، می بایست دستگاه ها در کنار منابع تخصیص یافته توسط صنعت، سهم مشارکتی خود را در تامین منابع و اعتبارات مالی تخصیص نمایند.

 

ایشان بیان داشت: از ابتدای سال ١۴٠٠ ساخت و تجهیز مراکز درمانی در مناطق کم برخوردار جامعه پیرامونی را بعنوان یک موضوع الویت دار در دستور کار قرار گرفته است. یکی از اهداف و استراتژی های کلان صنعت پتروشیمی در حوزه مسئولیت اجتماعی، موضوع “توانمندسازی جامعه محلی” است که آن را بعنوان یک راهبرد اصلی در برنامه های آتی مسئولیت اجتماعی مد نظر داریم.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=4609

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.