افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
3

ظرفیت اسکله صادراتی عسلویه بیش از ۲ برابر می‌شود

  • کد خبر : 14042
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
ظرفیت اسکله صادراتی عسلویه بیش از ۲ برابر می‌شود
مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، ظرفیت اسکله صادراتی عسلویه از سالانه ۲۰ میلیون تن به سالانه ۴۲ میلیون تن افزایش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ احمد شکری با بیان اینکه ظرفیت اسکله عسلویه برای صادرات محصول متانول با بهره‌برداری از واحدهای سبلان و پارس کیمیای خاورمیانه افزایش داده شد، اظهار کرد: با افزایش ظرفیت مخازن سبز عسلویه، ظرفیت انبارش متانول برای صادرات نیز افزایش یافت.

وی با تأکید بر تمرکز شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تأمین کالا و تجهیزات از ساخت داخل گفت: حدود ۱۰ میلیارد دلار در دو سال اخیر صرف تأمین تجهیزات و کالاهای طرح‌های پتروشیمی شده است. بیش از ۸۰ درصد کالاها حدود ۸ میلیارد دلار از سوی شرکت‌های داخلی تهیه شده و بخشی از آنها ساخت بار اول بوده است که پیش از این از خارج تأمین می‌شد.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه حدود ۱۵ کالا و تجهیز صنعت پتروشیمی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم داخلی‌سازی شده است، افزود: هم‌اکنون حداقل ۴۰ درصد و حداکثر ۹۰ درصد طرح‌های پتروشیمی از ساخت داخل استفاده می‌کنند و توانمندی شرکت‌های داخلی در ساخت تجهیزات و کالاهای ثابت بسیار مطلوب است.

شکری به بازنگری طرح‌های پتروشیمی در دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: در بازنگری طرح‌های پتروشیمی حدود ۱۳ مجوز طرح پتروشیمی با دلایل مختلف از جمله مشکل تأمین مالی از سوی سرمایه‌گذار، تأمین دانش فنی و حتی مشکلات پیش‌بینی‌نشده ابطال شد و هم‌اکنون نیز موافقت اصولی ٣٠ درصد طرح‌های پتروشیمی در حال بازنگری است.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که خوراک طرح قابل تأمین، سرمایه‌گذار توانمند در تأمین سرمایه و اجرا مطابق الگوی توسعه صنعت پتروشیمی باشد، مطابق رویه جاری مجوز برای متقاضیان صادر می‌شود.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=14042

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.