افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
2

ظرفیت ۸ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی برای دانش بنیان ها

  • کد خبر : 7401
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
ظرفیت ۸ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی برای دانش بنیان ها
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی خلیج فارس گفت: ظرفیتی در حدود هشت میلیارد دلار پروژه فعال در مجموعه هلدینگ خلیج فارس برای ورود شرکت های فناور و دانش بنیان وجود دارد که اگر شرکت های داخلی از آن استفاده نکنند، این مجال نصیب خارجی ها خواهد شد.

پترونفت ، رشید قانعی در نشستی با حضور نمایندگان بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان حاضر در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل و صنعت پتروشیمی با اشاره به حمایت تمام قد مجموعه هلدینگ خلیج فارس از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و فناور گفت: در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل که در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه امسال در جزیره کیش برگزار می شود، فرصت بی نظیری برای ورود این شرکت ها به پروژه های بزرگترین بنگاه پتروشیمی کشور، یعنی هلدینگ خلیج فارس فراهم شده است. از همه شرکت های دانش بنیان دعوت می شود که از این فرصت بهره لازم را ببرند.

وی با اشاره به تولید موفقیت‌آمیز صنعتی پلی‌اتیلن سنگین با کاتالیست بومی‌شده SAZ در پتروشیمی ایلام و رونمایی از آن در روزهای اخیر گفت: ما به دنبال آن هستیم که این دانش بومی شده را به نام پتروشیمی ایلام به ثبت برسانیم تا شرکت ها و مجتمع های پتروشیمی ترغیب به این امر و در ادامه این مسیر با دانش بنیان ها بیش از پیش همراه شوند.

دستیار مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در توسعه صنایع دانش بنیان و پایین دستی پتروشیمی افزود: در نتیجه این فرصت سازی، آرزوی ما این است که شرکت های فناور و دانش بنیان ایرانی به سطوح بین المللی برسند و در نهایت حتی نیازی به حمایت هلدینگ خلیج فارس نداشته باشند.

قانعی به شرکت های دانش بنیان برای موثر بودن در نمایشگاه امسال توصیه کرد: پیشنهاد می کنم که با استراتژی معین، در این نمایشگاه وقت بگذارید و از ظرفیت های فراهم شده سهمی برای خود ایجاد کنید.دوم آنکه، با پیمانکاران بزرگ ارتباط بگیرید. سوم اینکه، با شرکت‌های دانش بنیان دیگر کنسرسیوم تشکیل دهید و هم افزایی کنید. امید است که در حاشیه این نمایشگاه تفاهم نامه ها و قراردادهای متعددی میان مجموعه هلیدینگ خلیج فارس و پترول با شرکت های فناور فعال در حوزه صنعت پتروشیمی منعقد شود.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=7401

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.