افزونه جلالی را نصب کنید. 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
3
صادرات نفت عراق؛

عراق در صادرات نفت به امریکا از عربستان پیشی گرفت

  • کد خبر : 5414
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
عراق در صادرات نفت به امریکا از عربستان پیشی گرفت
عراق طی هفته گذشته به طور میانگین 456 هزار بشکه نفت به امریکا صادر کرد که این مقدار از صادرات نفتی عربستان به امریکا بیشتر است.

به نقل از میدل ایست نیوز، اداره اطلاعات انرژی امریکا در گزارشی آورده است که صادرات نفت عراق به امریکا طی هفته گذشته طی افزایش قابل توجهی به میانگین 456 هزار بشکه در روز رسید و از عربستان پیشی گرفت.

در گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا آمده: امریکا طی هفته گذشته از 8 کشور به طور میانگین 5 میلیون و 722 هزار بشکه در روز نفت وارد کرده است.

امریکا طی هفته گذشته روزانه به طور میانگین 456 هزار بشکه نفت خام از عراق وارد کرده است. عراق با صادرات این مقدار نفت به امریکا طی یک هفته، به سومین صادرکننده بزرگ نفت به امریکا تبدیل شد.

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد بیشترین میزان واردات نفت طی هفته گذشته به ترتیب از کانادا به طور میانگین 3.481 میلیون بشکه در روز، مکزیک 877 هزار بشکه در روز، کلمبیا 405 هزار بشکه و عربستان 242 هزار بشکه در روز بوده است.

امریکا همچنین به طور میانگین 136 هزار بشکه در روز از نیجریه، 70 هزار بشکه در روز از برزیل و 57 هزار بشکه در روز از اکوادور نفت خام وارد کرده است.

بنابر گزارش مذکور امریکا طی هفته گذشته هیچ مقدار نفت خام از روسیه و ترینیداد و توباگو وارد نکرده است.

امریکا پرمصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=5414

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.