افزونه جلالی را نصب کنید. 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
4

عقب‌نشینی دلار با یک خبر مهم / پیش‌بینی قیمت دلار امروز

  • کد خبر : 13499
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
عقب‌نشینی دلار با یک خبر مهم / پیش‌بینی قیمت دلار امروز
به دنبال انتشار خبر توافق ایران و آمریکا قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیروز تا سطح 48 هزار و 650 تومان پایین آمد.

پترونفت، قیمت دلار که در معاملات نقدی روز پنجشنبه گذشته در نیمه کانال 49 هزار تومان قرار گرفته بود در آخرین روز هفته تحت تاثیر اخبار و سیگنال های جدید مبنی بر توافق ایران و آمریکا در خصوص تبادل زندانیان دوتابعیتی و آزادسازی ارزهای بلوکه شده از سوی کره جنوبی کاهش معناداری پیدا کرد و تا سطح 48 هزار و 650 تومان پایین آمد.

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایران و آمریکا بر سر آزادی ۵ زندانی آمریکایی از ایران و آزادسازی ۶ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی توافق کرده‌اند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز ضمن تایید این توافق از انتقال زندانیان آمریکایی از زندان اوین به حصر خانگی خبر داد. نیویورک‌تایمز نحوه انتقال این دارایی‌ها را نیز این‌گونه بیان کرده است: ۶ میلیارد دلار از اموال ایران در کره‌جنوبی به یورو تبدیل شده و به حسابی در قطر منتقل می‌شود و پس از این انتقال قرار است ایران نیز متقابلا ۵ زندانی را آزاد کند.از سوی دیگر نمایندگی ایران در سازمان ملل توافق با آمریکا را تایید کرد.

فنی‌های بازار معتقدند اگر قیمت دلار امروز زیر حمایت 48 هزارو 600 تومان برود اولین حمایت آن 48 هزار و 300 تومان خواهد بود. عده‌ای از معامله‌گران تصور می‌کنند با توجه به این که شنبه اولین روز رسمی بازار پس از سیگنال‌های مثبت به بازار است هیجان ریزش بیشتر باشد و قیمت دلار با کاهش حتی وارد کانال 47 هزار تومان می‌شود. در صورت چنین اتفاقی قیمت دلار باید اصلاح کاهشی بدهد و امکان برگشت به کانال 48 هزار تومان وجود دارد.

 

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=13499

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.