افزونه جلالی را نصب کنید. 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
4
مجری طرح توسعه میدان نفتی یادآوران؛

فعالیت‌های توسعه‌ای در میدان یادآوران پس از ۶ سال وقفه ازسرگرفته شد

  • کد خبر : 7577
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
فعالیت‌های توسعه‌ای در میدان یادآوران پس از ۶ سال وقفه ازسرگرفته شد
مجری طرح توسعه میدان نفتی یادآوران گفت: انتظار می‌رود با اعتبار ۴۰۰ میلیون دلاری میدان مشترک یادآوران توسعه یابد و ظرفیت تولیدش به ۴۲ هزار بشکه در روز برسد.

پترونفت ، به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، مجتبی مرادی عنایت با اشاره به آغاز طرح توسعه و افزایش ظرفیت تولید میدان مشترک یادآوران پس از ۶ سال توقف اظهار کرد: با پیگیری مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و حمایت‌های جدی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، پس از حدود ۶ سال توقف فعالیت‌های توسعه‌ای، در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی طرح افزایش تولید میدان یادآوران آغاز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به مشترک بودن میدان و توقف فعالیت‌های توسعه‌ای در سمت ایران و فعالیت پرشتاب در کشور همجوار، ازسرگیری فعالیت‌های توسعه‌ای موضوعی ضروری و غیرقابل اجتناب است.

مجری طرح توسعه میدان نفتی یادآوران گفت: اکنون فرآیند ارزیابی کیفی مناقصه‌های مین‌زدایی، احداث جاده‌های دسترسی و محوطه سرچاهی و بسته‌های حفاری چاه‌ها در حال انجام هستند و با تکمیل این طرح و حفاری ۲۴ حلقه چاه، ظرفیت تولید در این میدان مشترک روزانه حدود ۴۲ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی برای اجرای این طرح به میزان حدود ۴۰۰ میلیون دلار از محل منابع در اختیار شرکت صبا اروند تأمین خواهد شد، افزود: در اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید میدان یادآوران، از توان و تجربه فنی – مدیریتی متخصصان شرکت مهندسی و توسعه نفت، پیمانکاران و مشاوران ایرانی استفاده و کالاهای مورد نیاز نیز به‌طور حداکثری از سازندگان ایرانی تأمین می‌شود.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=7577

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.