افزونه جلالی را نصب کنید. 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
3

مدیرعامل شركت نفت و گاز اروندان: افزایش 25 درصدی تولید از میدان مهم و مشترك نفتی آزادگان جنوبی 

  • کد خبر : 13921
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
مدیرعامل شركت نفت و گاز اروندان: افزایش 25 درصدی تولید از میدان مهم و مشترك نفتی آزادگان جنوبی 
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه برنامه تولیدی در این شرکت 101 درصد محقق شده است، گفت: در میدان آزادگان جنوبی به عنوان یکی از میادین مهم مشترک نفتی توانسته‌ایم ۲۵ درصد به تولید اضافه کنیم. 

پترونفت، به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، عبدالله عذاری اهوازی در نشست خبری که امروز (۶ شهریور ماه ۱۴۰۲) در اهواز برگزار شد، ضمن گرامی داشت هفته دولت و مقام شامخ شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: شعار سال شعار رشد تولید و کاهش تورم است و در جهت رشد تولید شرکت نفت و گاز اروندان ضمن نگهداشت و حفظ تولید تلاش کرده است تا نسبت به رشد تولید اقدامات بسیار موثری را انجام دهد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شرکت های نفتی بعد از بحث توسعه میادین، نگهداشت تولید است، افزود: این کار یک فعالیت مستمر و بسیار مهم است. همچنین اقداماتی نیز در راستای افزایش تولید انجام می شود تا براساس برنامه های چاه محور و خطوط لوله جریانی و تغییرات عملیاتی بتوانیم تولید را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: تولید شرکت های نفتی براساس برنامه ریزی انجام شده در شرکت ملی نفت ایران انجام می شود و بر این اساس برنامه سالانه تولید در شرکت های نفتی تدوین می شود. براساس این برنامه خوشبختانه نفت و گاز اروندان تنها شرکتی بوده که بیشتر از برنامه مشخص شده تولید داشته و در این زمینه ۱۰۱ درصد از برنامه تولیدی را محقق کرده است.

عذاری اهوازی عنوان کرد: در میدان آزادگان جنوبی به عنوان یکی از میادین مهم مشترک نفتی توانسته‌ایم ۲۵ درصد به تولید اضافه کنیم و با جابه جایی خطوط لوله و افزایش بازده چاه های تولیدی توانستیم این مهم را محقق کنیم.

وی افزود: در زمان تحویل شرکت نفت و گاز اروندان به دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ حدود ۸۲ هزار بشکه در در آزادگان جنوبی تولید داشت که این میزان در انتهای سال ۱۴۰۱ به حدود ۹۲ هزار بشکه رسید و اکنون ظرفیت تولید این میدان به حدود ۱۱۵ هزار بشکه در روز رسیده است که حدود ۲۵ درصد افزایش ظرفیت تولید در این میدان داشتیم.

عذاری اهوازی عنوان کرد: حدود ۸۶ درصد از ذخایر نفت میادین مشترک در استان خوزستان، در حوزه غرب کارون و در شرکت نفت و گاز اروندان است و اکنون نسبت تولید آنها در مقایسه با میادین مستقل آن حوزه ۳ به است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: میدان نفتی آزادگان جنوبی به عنوان یک میدان مشترک یکی از بزرگترین میادین ایران است و برداشت از آن بسیار حایز اهمیت است و در این زمینه این افزایش میزان تولید اقدامی بسیار مهم و انقلابی بوده است.

وی با بیان اینکه اولویت تولید شرکت ملی نفت ایران تولید از میادین مشترک است، گفت: با اقداماتی که انجام شد در بحث کارخانه پیش ساخته فرآورش نفت خام غرب کارون، حدود ۸ میلیون دلار صرفه جویی اقتصادی در عرض چند ماه، و در نهایت با خرید این کارخانه از شرکت خارجی، صرفه ارزی بسیار خوبی توسط شرکت نفت و گاز اروندان حاصل شد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=13921

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.