افزونه جلالی را نصب کنید. 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024
4

موزه های سه گانه صنعت نفت در آبادان با شروع تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه ها آماده میزبانی از بازدید کنندگان می باشند

  • کد خبر : 11693
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱:۰۶
موزه های سه گانه صنعت نفت در آبادان با شروع تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه ها آماده میزبانی از بازدید کنندگان می باشند

پترونفت، به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی منطقه آبادان ، موزه های سه گانه صنعت نفت در آبادان با شروع تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه ها آماده میزبانی ازبازدیدکنندگان می باشند. براساس این گزارش : موزه های سه گانه صنعت نفت آبادان در تعطیلات مختلف سال پذیرای تعداد کثیری از شهروندان […]

پترونفت، به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی منطقه آبادان ، موزه های سه گانه صنعت نفت در آبادان با شروع تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه ها آماده میزبانی ازبازدیدکنندگان می باشند.

براساس این گزارش : موزه های سه گانه صنعت نفت آبادان در تعطیلات مختلف سال پذیرای تعداد کثیری از شهروندان و هموطنان عزیز می باشد که امسال نیز با آغاز تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه ها آماده میزبانی و حضور بازدیدکنندگان عزیزمی باشد.

گفتنی است ؛ موزه بنزین خانه آبادان در تاریخ 1306 به عنوان اولین پمپ بنزین ایران در آبادان کار توزیع و پخش فرآورده های نفتی در آن انجام می شد. این موزه با مساحت 1 هزار و 856مترمربع  در سال 1395 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. موزه بنزین خانه آبادان دارای وسایل و اشیای موزه ایی از قبیل دستگاه های قدیمی پمپ بنزین ، کیل و پیمانه ،ماشین آلات ، اشیاء و اسناد به نمایش در آمده ، حمل سوخت ، لوازم نفت سوز خانگی و صنعتی، اسکناس ، تمبر، نقشه و آگهی تبلیغاتی می باشد.

یکی دیگر از موزه های سه گانه صنعت نفت در آبادان  ، موزه کارآموزان است که  با مساحتی حدود 12 هزار متر مربع  احداث و دارای ابزار ، دستگاه ها ، اسناد و تصاویر مرتبط با موضوع آموزش و آموزشگاه در صنعت نفت می باشد. در محوطه موزه کارآموزان ، عناصر نمایشی  و خدماتی متنوعی از قبیل دیگ بخار ، بقایای ماکت پالایشگاه آبادان  ، مجموعه شیرهای صنعتی ، استند بشکه‌ها ، اتوبوس نقاشی و زمین بازی کودکان قرار دارد.

این در حالی است که موزه اسکله 7 نیز به عنوان یکی دیگر از موزه های سه گانه صنعت نفت در آبادان به شمار می رود که در ساحل رود اروند قرار گرفته است و داری وسایل موزه ایی از قبیل ،کشتی یدک کش , ژنراتور صحرایی ، هواپیمای اختصاصی شرکت نفت ،اتوبوس آلومینیومی جابجا کننده کارکنان شرکت پالایش نفت و مینی بوس انتقال کارکنان می باشد.

.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=11693

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.