افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
1

موفقیتی دیگر در پتروشیمی مارون/ صرفه‌جویی یک و نیم میلیون دلاری در بهینه‌سازی فرایند مصرف هگزان

  • کد خبر : 13965
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
موفقیتی دیگر در پتروشیمی مارون/ صرفه‌جویی یک و نیم میلیون دلاری در بهینه‌سازی فرایند مصرف هگزان
بر اساس طراحی صورت گرفته در واحد HDPE پتروشیمی مارون و بهینه‌سازی فرایند مصرف هگزان، سالیانه یک و نیم میلیون دلار صرفه‌جویی به دنبال خواهد داشت.

پترونفت، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی مارون بر اساس طراحی صورت گرفته در واحد HDPE این پتروشیمی و بهینه‌سازی فرایند مصرف هگزان، سالیانه شاهد یک و نیم میلیون دلار صرفه‌جویی خواهیم بود.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی مارون در ازای هر تن تولید لازم است ۵ و نیم کیلوگرم هگزان مصرف شود. این مقدار در فصل گرم به ۱۴ کیلو و فصل‌های سرد به بیش از ۹ کیلوگرم می‌رسید.

با توجه به اختلاف زیاد با شرایط طراحی، پروژه‌ای پژوهشی با شرکت پژوهش و فناوری تعریف شد و موضوعات آن از طریق کارگروه پژوهشی پیگیری شد.

با اصلاحاتی که در واحد HDPEو اورهال سال ۱۴۰۲ صورت گرفت این مقدار اکنون به ۴/۶ کیلو به ازای هر تن رسیده است که باعث صرفه‌جویی سالیانه ۱۵۰۰ تن در مصرف هگزان (معادل ۱/۵ میلیون دلار) در سال خواهد شد.

بدون شک اجرای طرح‌های پژوهشی مشابه در پتروشیمی مارون و سایر مجتمع‌های پتروشیمی کشور می‎تواند به صرفه‌جویی بیشتر کمک کند که این صرفه‌جویی کمک زیادی به اقتصاد کشور خواهد کرد.

در پتروشیمی مارون و با حضور مهندس امین امرایی توجه به امر پژوهش در دستور کار این مجتمع قرار گرفته و در راستای بهبود و ارتقاء فرایند تولید، سعی می‎شود از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز پژوهشی کشور به بهترین شیوه استفاده شود.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=13965

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.