افزونه جلالی را نصب کنید. 16 ربيع أول 1446 Thursday, 19 September , 2024
3
با حضور وزیر نفت در خوزستان:

میدان نفتی سهراب به بهره‌برداری رسید 

  • کد خبر : 17327
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۵۴
میدان نفتی سهراب به بهره‌برداری رسید 
با حضور وزیر نفت در خوزستان، بهره‌برداری از میدان مشترک سهراب با تولید روزانه ۲ هزار بشکه نفت خام آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پترو نفت: این عملیات با استفاده از ویدیو کنفرانس و با فرمان وزیر نفت صورت گرفت. میدان سهراب در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شمال غرب شهر اهواز واقع شده و در منطقه هورالعظیم و در مجاورت خط مرزی ایران و عراق قرار دارد. حجم نفت درجا و نفت قابل استخراج از این میدان به ترتیب حدود ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون بشکه است.

 

آقای صالحی، مجری طرح بهره‌برداری از میدان سهراب، ضمن خوشامدگویی به وزیر نفت، استاندار خوزستان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و سایر مسئولین فرارسیدن دهه مبارک فجر، تبریک خود را به همه همکاران و مردم ایران اعلام کرد.

 

او به شهدای جنگ تحمیلی ایران، به ویژه در مناطق جنگی هویزه، سوسنگرد و بوستان که در دفاع از میهن به شهادت رسیدند، ادای احترام کرد، گفت: فرزندان این شهدا در همان میدان جنگ و نبرد، بهره‌برداری از میدان سهراب را آغاز کرده‌اند.

 

وی افزود: پس از انجام آزمون‌های اولیه و راه‌اندازی چاه شماره یک، بهره‌برداری از میدان سهراب آغاز شده است و در حال حاضر روزانه بیش از ۲ هزار بشکه نفت تولید می‌شود.

 

صالحی افزود: “با انجام آزمون‌های اولیه و راه‌اندازی چاه شماره یک، بهره‌برداری از میدان سهراب آغاز شده است و در حال حاضر روزانه بیش از ۲ هزار بشکه نفت تولید می‌شود. در آینده‌ای نزدیک، امیدواریم به تولید روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت در این میدان دست یابیم و به رشد تولید و درآمدزایی کشور کمک کنیم.”

 

میدان مشترک سهراب در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شمال غربی شهر اهواز و در منطقه هورالعظیم واقع شده است. این میدان که در مجاورت خط مرزی ایران و عراق قرار دارد، دارای ذخیره نفت درجا و نفت قابل استخراج بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون بشکه است.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=17327

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.