افزونه جلالی را نصب کنید. 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
2

نخستین پروژه زیروفلرینگ منطقه پارس در پتروشیمی نوری اجرا شد/ ۸۵ درصد پروژه گازوییل یورو ۶ با دانش ایرانی است

  • کد خبر : 17613
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
نخستین پروژه زیروفلرینگ منطقه پارس در پتروشیمی نوری اجرا شد/ ۸۵ درصد پروژه گازوییل یورو ۶ با دانش ایرانی است
تقی صانعی گفت: در حال حاضر علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه، حدود ۹۰ درصد کاتالیست و مواد شیمایی و یدکی پتروشیمی نوری را داخلی‌سازی کردیم.

پتروشیمی نوری در ۱۴۰۲ موفق شده عملکرد خوبی در میان پتروشیمی‌های بورسی ثبت کند و در صدر فهرست سودآورترین پتروشیمی‌ها قرار گیرد. البته در چند ماه اخیر درآمد و سودآوری پتروشیمی نوری به‌دلیل تعمیرات اساسی کاهش یافته است‌. تقی صانعی، مدیرعامل پتروشیمی نوری در گفت‌وگو با انرژی پرس با اشاره به تعمیرات اساسی در این شرکت بیان کرد: سال گذشته برای پتروشیمی نوری سال خوبی بود. خطوط گاز و فلر و بسیاری از تجهیزاتی که چند سال نمی‌توانستیم عوض کنیم را در این تغییرات اساسی تعویض کردیم و برای اولین بار شرکتی هستیم که صد درصد سیستم کنترل را به روز کردیم و آخرین ورژن سیستم کنترل را نصب کردیم و با بالاترین ظرفیت در حال تولید هستیم.

او با اشاره به اینکه ظرفیت تولیدمان خیلی خوب بود اظهار کرد: گزارش ۹ ماهه حاکی از آن است که سود خوبی را به دست آوردیم و سال خوبی برای سهامداران عزیز بوده است.

صانعی به ۲ پروژه اساسی پتروشیمی نوری اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه‌ها تولید گازوییل یورو ۶ است که پیشرفت حدود ۸۰ درصدی دارد و دیگری، نخستین پروژه زیروفلرینگ در منطقه ویژه اقتصادی پارس است که حدود ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: نکته قابل اهمیت درخصوص پروژه‌ها این است که ما از ابتدای حیات این شرکت ۴ پروژه اجرا کردیم که در پروژه اول حدود ۲۰ درصد از پتانسیل.های داخلی استفاده کردیم، در پروژه دوم ۲۷ درصد و پروژه سوم که ۲ سال پیش بود، حدود ۳۵ درصد از پتانسیل‌های ساخت داخل استفاده کردیم و در این پروژه که تولید گازوییل یورو ۶ است، یک جهش بسیار خوبی داشتیم و سهم تولیدکنندگان و سازندگان حدود ۸۵ درصد بود که باعث خوشحالی است.

صانعی ادامه داد: از این جهت، ۵ سال پیاپی در نمایشگاه‌های ساخت داخل که در کیش برگزار شده، شرکت کردیم. ما پتانسیل‌های ساخت داخلی بسیار بالایی داریم و همکاران ما به صورت هدفمند در این نمایشگاه‌ها شرکت کرده و در کمیته‌های فنی ارزیابی و غربال می‌کنند و از همه پتانسیل‌هایی که در نمایشگاه‌ها پیدا کردیم استفاده می‌کنیم و به همین دلیل توانستیم در پروژه آخر به میزان ۸۵ درصد، به ساخت داخل برسیم که باعث افتخار برای ما و سازندگان کشور است.

مدیرعامل پتروشیمی نوری در ادامه سخنان خود با اشاره به امضای تفاهم نامه‌ها در همایش پتروکم بیان کرد: ما در این نمایشگاه ۱۷ تفاهم‌نامه با سازندگان داخلی امضا کردیم و جلساتی با آنها داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم با آنها همکاری کنیم و خوشبختانه این ۱۷ تفاهم نامه امضا شد و به برکت این تفاهم نامه‌هاست که در حال حاضر علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه، حدود ۹۰ درصد کاتالیست و مواد شیمایی و یدکی خود را داخلی‌سازی کردیم

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=17613

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.