افزونه جلالی را نصب کنید. 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
0

نمادهای پالایشی یک‌دست سبزپوش شدند

  • کد خبر : 18426
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
نمادهای پالایشی یک‌دست سبزپوش شدند
بورس تهران امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد و همسو با رشد نمادهای پتروپالایشی، شاخص‌های اصلی بازار نیز در مسیر صعودی حرکت کردند.

بازار سهام در دومین روز از اردیبهشت ماه به رشد روز گذشته خود ادامه داد و شاخص‌های بورسی بار دیگر در مسیر صعود قدم برداشتند. همچنین بخش قابل توجهی از نمادهای سه صنعت پتروشیمی، پالایشی و شیمیایی نیز بازار امروز را سبزپوش به پایان رساندند.

نماگر اصلی بازار سهام، دومین روز معاملاتی هفته را با رشد ۲۷ هزار و ۱۴۶ واحدی به پایان رساند و با این صعود ۱.۱۹ درصدی، در سطح دو میلیون و ۳۱۲ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز معاملات روز جاری را با رشدی ۱.۱۳ درصدی به پایان برد.

به علاوه، در بازار امروز حدود ۱۱ میلیارد برگه سهم و حق تقدم بین معامله‌گران بورسی دست به دست شد تا به این ترتیب، ارزش معامات خرد بازار در سطح چهار هزار و ۴۶۴ میلیارد تومان قرار بگیرد. حقیقی‌های بازار نیز به طور خالص ۲۶۱ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

پیشتازی پتروشیمی ارومیه در بورس امروز

نمادهای گروه پتروشیمی در بازار امروز نیز عملکرد مثبتی داشتند و بخش عمده نمادهای این گروه رشد قیمت را تجربه کردند. بررسی تابلوی معاملات این گروه حاکی از آن است که ۲۴ نماد پتروشیمی شاهد رشد قیمت پایانی بودند و ۶ نماد متحمل افت قیمت شدند.

نمادهای پتروشیمی ارومیه (شاروم) با ۵.۳ درصد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۴.۹۷ درصد و گروه پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۴.۷۲ درصد رشد، بیشترین بازدهی مثبت را ثبت کردند. در مقابل اما نمادهای پتروشیمی جهرم (جهرم)، پتروشیمی گلستان (شستان) و پتروشیمی فسا (فسا)، بیشترین افت قیمت را معادل به ترتیب ۰.۴۸ درصد، ۰.۲۸ درصد و ۰.۲۴ درصد شاهد بودند.

گفتنی است که سهامداران حقیقی سهام سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین در بازار امروز بیشترین خروج پول در گروه پتروشیمی‌ها را رقم زدند. به نحوی که نماد تاپیکو در بازار امروز شاهد خالص خروج پول ۴.۶ میلیارد تومانی بود. در سوی دیگر اما حقیقی‌های پتروشیمی بوعلی سینا (یوعلی) ۲۵.۳ میلیارد تومان پول در معاملات این نماد تزریق کردند.

تداوم استقبال حقیقی‌ها از پالایشگاه اصفهان

سهام شرکت‌های گروه فرآورده‌های نفتی در حالی معاملات امروز را به پایان بردند که همه آنها یک‌دست سبزپوش بودند و هیچ یک از نمادهای این گروه افت قیمت نداشت. در این میان نماد سه شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۵.۲۷ درصد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲.۷۸ درصد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲.۶۱ درصد، بیشترین بازدهی مثبت را داشتند.

به این ترتیب شاخص صنعت پالایشی در بازار امروز ۲.۰۴ درصد رشد کرد و ارزش معاملات در این نماد به حدود ۲۱۶ میلیارد تومان رسید. به علاوه، سهامداران حقیقی بیش از ۳۰ میلیارد تومان وارد معاملات این صنعت کردند.

نماد پالایش نفت اصفهان که روز گذشته با تزریق پول ۵۷ میلیاردی پول سهامداران حقیقی، شاهد استقبال گرمی بود، در معاملات امروز نیز بیشترین ورود پول حقیقی را تجربه کرد؛ به نحوی که ۲۶ میلیارد تومان پول حقیقی به این نماد تزریق شد. از سوی دیگر اما ۳.۸ میلیارد تومان پول حقیق از نماد پالایش نفت بندرعباس خارج شد.

کدام نمادهای شیمیایی بیشترین رشد قیمت را داشتند؟

وضعیت نمادهای شیمیایی در بازار امروز تفاوت چندانی با روز گذشته نداشت و در پایان معاملات، شاخص صنعت محصولات شیمیایی با رشد ۱.۰۳ درصدی به روند صعودی خود ادامه داد. همچنین در معاملات امروز شیمیایی‌ها پس از معاملاتی به ارزش ۳۸۱ میلیارد تومان، خالص ورود پول حقیقی به این صنعت به حدود ۶۵ میلیارد تومان رسید.

در بازار امروز، ۴۷ نماد شیمیایی شاهد بازدهی مثبت بودند و ۱۷ نماد منفی خوردند. در میان نمادهای صعودی، سهام شرکت‌های توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) با ۶.۷۹ درصد، پلی پروپیلن جم (جم پیلن) با ۴.۸۲ درصد و کلر پارس (کلر) با ۳.۶۷ درصد بیشترین بازدهی را از خود بجا گذاشتند.

در سوی دیگر اما نماد ملی شیمی کشاورز (شملی) با افتی ۴.۶۱ درصدی، ضعیف‌ترین عملکرد در میان هم‌گروهی‌های خود را رقم زد. سهام شرکت‌های بین‌المللی محصولات پارس (شپارس) با ۲.۷۲ درصد و لعابیران (شلعاب) با ۱.۲۷ درصد نیز دیگر نمادهایی بودند که بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

منبع نفیر نفت

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=18426

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.