افزونه جلالی را نصب کنید. 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024
3
کارکنان دستگاه حفاری 70 فتح موفق شدند

نوآوری و خلاقیت در جهت افزایش ضریب ایمنی و شتاب بخشی به عملیات حفاری

  • کد خبر : 6423
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
نوآوری و خلاقیت در جهت افزایش ضریب ایمنی و شتاب بخشی به عملیات حفاری
رئیس دستگاه حفاری سنگین خشکی 70 فتح از نوآوری و خلاقیت کارکنان این دکل در ساخت قطعات و تجهیزات ابداعی با هدف افزایش ضریب ایمنی و شتاب بخشی به عملیات حفاری خبر داد.

پترونفت ، به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران عبدالحسین شریفات گفت: این کارهای ابتکاری در نتیجه همکاری کارشناس ایمنی، جوشکار و تعدادی از کارکنان با استفاده از قطعات فلزی بازیافتی از تجهیزات دستگاه صورت گرفت.

وی ساخت قطعات سرسره نجات، شاسی چرخ دار حمل شیر فورانگیر، محفظه شارژ کپسول های تنفسی، لوله هدایت سیال از دهانه چاه، جغجغه قفل دار مهار BOP و پمپ لجن کش سلر را نمونه هایی از این خلاقیت کارکنان سختکوش دستگاه حفاری 70 فتح عنوان کرد.

شریفات که کار در میادین اهواز، گچساران، مارون، هفتکل و مسجدسلیمان و سرپرستی 6 دستگاه حفاری را در کارنامه خود دارد در باره‌ کارایی این قطعات درعملیات حفاری توضیح داد: همه قطعات و تجهیزات ساخته شده حاصل تجربیات همکاران در بخش ایمنی و هنگام‌ کار و بروز حادثه تهیه و سرسره نجات در استاندارد های جدید یکی از موارد بالا بردن سطح ایمنی در دستگاه حفاری و از موارد اصلی در زمان‌ برپایی دکل می باشد.

رئیس دستگاه حفاری 70 فتح سرعت عمل در نصب شیرهای فورانگیر را از عوامل مهم در کاهش ضریب حادثه در دستگاه های حفاری دانست و افزود: برپایی شیرهای فورانگیر از طریق کابل، بلاک و اتصالات در ارتفاع توسط چندین دستگاه بالابرنده و تعدادی نیروی کار انجام می پذیرد که با خلاقیت و ساخت شاسی چرخ دار حمل این شیر در خارج محوطه دکل به صورت کامل بسته و توسط شاسی طراحی شده به سمت سلر و شیر خروجی برای نصب هدایت و حوادث احتمالی را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه پرکردن کپسول های تنفسی بدون حفاظ و در فشار بالا بسیار خطرناک است، افزود: ساخت این قطعه جهت حفاظت از جان کارکنان و جلوگیری از تبعات احتمالی امری ضروری بود و برشمرد و با ساخت این محفظه ی فلزی قوی، کپسول ها زمان پر شدن در این محفظه قرار می گیرند و با فشار مشخص شده و با ضریب ایمنی بالا و بدون حادثه پر می شوند.

وی در خصوص لوله هدایت سیال از دهانه چاه، جغجغه مهار BOP و پمپ لجن کش سلر ساخت شده اظهار کرد: لوله هدایت سیال از دهانه چاه متحرک ساخته شده محل اتصال متحرکی دارد و در زمان نصب به راحتی و در زمان بسیار کم راه اندازی می شود و جغجغه مهار BOP از لحاظ ایمنی ازز ضریب بالایی برخوردار است و از مزایای پمپ لجن کش سلر طراحی شده به مکش سریع، کاهش مصرف آب و جابجایی راحت آن می توان اشاره کرد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=6423

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.