افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان:

هفت خان رستم برای شرکت‌های دانش‌بنیان هفتاد خان شده است

  • کد خبر : 7343
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
هفت خان رستم برای شرکت‌های دانش‌بنیان هفتاد خان شده است
رییس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه هفت خان رستم برای شرکت‌های دانش بنیان هفتاد خان شده است، گفت: وقتی از زیست بوم فناوری حرف می‌زنیم یعنی تمام عوامل و بازیگران آن در کشور مثل قانونگذاران، بانک‌ها، شرکت‌ها و تولیدکنندگان و نهادهای نظارتی باید با هم هماهنگ باشند اما چنین چیزی وجود ندارد.

پترونفت ، علی راضی جلالی، رییس پارک، در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: قانون جهش تولید، تولید اول، قانون ترک تشریفات و بسیاری از آیین نامه‌های تولید دانش‌بنیان در بسیاری از وزارتخانه‌ها توسط مجلس تصویب و توسط نهاد ریاست جمهوری ابلاغ شده اما اتفاق خاصی در این حوزه نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه هفت خان رستم برای شرکت‌های دانش‌بنیان هفتاد خان شده است، افزود: وقتی از زیست بوم فناوری حرف می‌زنیم یعنی تمام عوامل و بازیگران آن در کشور مثل قانونگذاران، بانک‌ها، شرکت‌ها و تولیدکنندگان و نهادهای نظارتی باید با هم هماهنگ باشند اما چنین چیزی وجود ندارد. اجازه رشد کردن به قطعه‌سازان خوزستانی داده نمی‌شود.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: اینکه چرا ضمانت نامه‌های صادره از سوی صندوق پژوهش و فناوری خوزستان توسط شرکت‌ها و صنایع بزرگ پذیرفته نمی‌شود در حالی که قانون آن وجود دارد مساله‌ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

راضی جلالی با اشاره به وجود ۴۰۰ شرکت قطعه‌ساز و ۱۸۰۰ شرکت در شهرک‌های صنعتی خوزستان تصریح کرد: این شرکت‌ها از رقابت با شرکت‌های خارجی استان بازمانده‌اند چون اجازه رشد کردن به آن‌ها داده نمی‌شود.

وی افزود: ضریب و درصدی برای حضور توانمند و مقتدر شرکت‌های تولیدکننده داخل که به رغم شرایط سخت در استان کار می‌کنند در نظر گرفته نشده است. صنایع پایین دستی با توجه به عرضه محصولات در بورس چگونه به تولید ادامه دهند.

راضی جلالی عنوان کرد: با حمایت‌های استاندار خوزستان و سایر مسئولان استان قصد داریم زیست بوم فناوری و نوآوری را در خوزستان به جایگاه اصلی خود برسانیم.

وی با انتقاد از شرایط سخت دریافت محصولات و تولیدات پتروشیمی برای صنایع پایین دستی پتروشیمی و تولیدکنندگان خرد، اظهار کرد: چگونه می‌توان انتظار داشت صنایع پایین دستی در پتروشیمی با توجه به عرضه همه محصولات پتروشیمی در بورس کالا به تولید ادامه دهند. اگر دو درصد از محصولات پتروشیمی به صنایع پایین دستی اختصاص یابد…

رییس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به تنظیم نامه‌ای خطاب به وزیر علوم برای تسهیل دریافت محصولات پتروشیمی برای شرکت‌های تولید کننده کوچک خارج از بورس کالا، گفت: اگر مصوبه‌ای در هیئت دولت تصویب و ۲ درصد از تولیدات و محصولات پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی در اختیار تولیدکنندگان صنایع پایین دستی قرار گیرد تضمین می‌کنم که ۲۰ هزار شغل در خوزستان ایجاد می‌شود.

راضی جلالی با اشاره به نهایی شدن کارخانه نوآوری و فناوری با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: محل کارخانه نوآوری و شکوفایی جایی جز نفت نیست و اگر خارج از این مجموعه باشد اشتباه است.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=7343

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.