افزونه جلالی را نصب کنید. 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024
3

پایداری و تقویت شبکه برق باغملک با افزایش یک ترانس انتقال به ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپر

  • کد خبر : 12161
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
پایداری و تقویت شبکه برق باغملک با افزایش یک ترانس انتقال به ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپر
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش ۲۰۰ مگاولت آمپری پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ گفت: ترانس سوم انتقال پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت باغملک با ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه ۳۱۵ میلیارد تومان است، افزود: پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک پیش از این ۴۰۰ مگاولت آمپر ظرفیت داشت که با افزایش ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپری جدید، به ۶۰۰ مگاولت آمپر رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان ۶۰۰ مگاولت آمپر حداکثر ظرفیت یک پست انتقال است، تصریح کرد: با افزایش ظرفیت جدید در این پست، درصد بارگیری از ترانس‌های منطقه کاهشی و ریسک بهره‌برداری کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند.

دشت‌بزرگ پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک را یک سرمایه زیرساختی بزرگ برای منطقه توصیف و اضافه کرد: وقتی چنین پستی در یک منطقه در مدت زمان کوتاه افزایش ظرفیت حداکثری پیدا می‌کند قدرت مانور بهره‌برداری شبکه به شدت افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه باعث پایداری شبکه برق خواهد شد.

به گفته وی افزایش پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک باعث تامین بار مورد نیاز شهرستا‌های باغملک، ایذه، صیدون، رامهرمز، هفتکل، رامشیر و شرکت‌های صنعتی منطقه شامل سیمان کارون و خوزستان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک یکی دیگر از ماموریت‌های ویژه وزارت نیرو به این شرکت بوده است، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که با افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی شبکه برق پایداری برای مردم تامین شود اما با توجه به شدت گرما و افزایش مصرف، یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند پایداری شبکه برق را تضمین و حوادث را کاهش دهد رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکین است.

با توجه به شروع پیک مصرف، روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مشترکین درخواست می‌کند که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولرهای اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت‌رسانی مستمر همراهی نمایند

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=12161

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.