افزونه جلالی را نصب کنید. 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
4
مدیرعامل پتروشیمی دنا در گفت و گو با

پتروشیمی دنا در تابستان ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید

  • کد خبر : 11830
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
پتروشیمی دنا در تابستان ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید
دکتر حسین هاشمی مدیرعامل پتروشیمی دنا در گفت و گو با "فرهنگ اقتصاد" در مورد زمان بهره برداری از این پروژه پتروشیمی گفت: در صورت تامین ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز، در تابستان سال 1403، پتروشیمی دنا وارد مدار تولید خواهد شد.

پترونفت، هاشمی افزود: در تلاش هستیم بخشی از این منابع، از طریق سهامداران و بخشی نیز از طریق شبکه بانکی و بورس تامین شود. به همین منظور، جلسات و پیگیری های هدفمند جهت تامین منابع شروع شده و به زودی تخصیص بخشی از اعتبارات به این پروژه، توسط بانکها آغاز می شود.

مدیرعامل پتروشیمی دنا تصریح کرد: بخش اعظمی از اعتبار مورد نیاز، از طریق صندوق توسعه ملی و انتشار اوراق از طریق بانک صادرات که از سهامداران اصلی این پتروشیمی است، تامین خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: با تامین اعتبار ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پتروشیمی دنا، این مجتمع تا اواسط سال آینده به مرحله راه اندازی و بهره برداری خواهد رسید.

شایان ذکر است با بهره برداری از پتروشیمی دنا سالانه ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول تولید خواهد کرد. میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت این مجتمع پتروشیمی ۲۸۸ میلیون یورو به‌‌‌صورت ارزی و ۴‌هزار میلیارد تومان به صورت ریالی است. این شرکت از مجموعه شرکت‌های پتروشیمی هلدینگ پتروفرهنگ وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان و هلدینگ انرژی سپهر وابسته به بانک صادرات است که در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه واقع شده است. هم اکنون بیش از ۱۰۰۰ نیروی کار در پروژه پتروشیمی دنا مشغول کار هستند که پس از بهره برداری، ۲۶۰ شغل مستقیم و بیش از ۷۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=11830

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.