افزونه جلالی را نصب کنید. 14 ذو القعدة 1445 Tuesday, 21 May , 2024
0

«پتروشیمی شیراز» از صرفه‌جویی ۴ میلیون یوری ارز تا رشد بیش ۱۰۰ درصدی محصولات

  • کد خبر : 18906
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
«پتروشیمی شیراز» از صرفه‌جویی ۴ میلیون یوری ارز تا رشد بیش ۱۰۰ درصدی محصولات
پتروشیمی شیراز، با صرفه‌جویی ۴ میلیون یورو، رشد بیش از ۱۰۰ درصد در تولید محصولات را تجربه کرده است.

به گزارش اختصاصی پترونفت، دومین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که به عنوان یکی از بزرگترین رخدادهای صنعتی سال شناخته می‌شود، با حضور بیش از یک هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در حال برگزاری است.

در نمایشگاه یادشده شرکت‌های متعددی با تبیین دستاورد‌ها و محصولات خود، علاوه بر ارتقای صنعت نفت، گاز و … گام در توسعه اقتصادی کشور در این زمینه برداشته‌اند؛ شرکت پتروشیمی شیراز یکی از این شرکت‌ها است.

در این راستا با (ماهان شجاعی) مدیر روابط عمومی و عمور بین الملل شرکت پتروشیمی شیراز در رابطه با اهداف و حضور این شرکت در نمایشگاه بین‌المللی نفت به گفت‌وگو پرداختیم.

از سابقه حضور پتروشیمی شیراز در صنعت پتروشیمی ایران بگویید؟

این شرکت به عنوان اولین واحد تولیدی صنعت پتروشیمی ایران در سال ۱۳۴۲ به منظور تولید کودهای شیمیایی ازته آغاز به کار کرد. از آن زمان تاکنون، پتروشیمی شیراز همواره در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داشته و با تولید محصولات باکیفیت، نقش مهمی را در تامین نیازهای کشور و حضور در بازارهای جهانی ایفا کرده است.

حضور پتروشیمی شیراز در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی چه دستاوردهایی برای این شرکت دارد؟

حضور در این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای برقراری ارتباط با مشتریان، شرکای تجاری و سایر فعالان صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی فراهم می‌کند، ما در این نمایشگاه، دستاوردها و نوآوری‌های خود را به نمایش گذاریم و با مقامات دولتی، مدیران شرکت‌های داخلی و خارجی و همچنین نمایندگان رسانه‌ها دیدار و گفت‌وگو می کنیم.

نقش پتروشیمی شیراز در توسعه پایدار کشور چیست؟

پتروشیمی شیراز به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های پتروشیمی ایران، نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کند. ما با تولید محصولات باکیفیت و صادرات آنها به بازارهای جهانی، ارزآوری قابل‌توجهی برای کشور ایجاد می‌کنیم. همچنین، با بومی‌سازی فناوری و استفاده از حداکثر توان تولید داخل، به کاهش وابستگی کشور به منابع خارجی کمک می‌کنیم.

چه برنامه‌هایی برای سال آتی در پتروشیمی شیراز دارید؟

افزایش تولید، ارتقای کیفیت محصولات، توسعه بازارهای صادراتی و بومی‌سازی فناوری جزو مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال جاری است. ما مصمم هستیم که با تلاش و همت کارکنانمان، پتروشیمی شیراز را به عنوان یکی از پیشگامان صنعت پتروشیمی در منطقه و جهان تبدیل کنیم.

در مورد دستاوردها و نوآوری‌های پتروشیمی شیراز در سال‌های اخیر توضیح دهید؟

ما در پتروشیمی شیراز همواره به دنبال نوآوری و ارتقای سطح تولید خود هستیم. در سال‌های اخیر، اقدامات متعددی در این زمینه انجام شده است که از جمله آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
رشد ۱۰۴ درصدی تولید محصولات در سال گذشته این دستاورد افزایش توان تولیدی و تعهد ما به تحقق شعار “جهش تولید” را نشان می دهد.
همچنین سهم ۲۵ درصدی سهم پتروشیمی شیراز از فروش اوره کشور؛ این درصد نشان‌دهنده ارتقای کیفیت محصولات و افزایش سهم ما در بازار داخلی و خارجی است.
در حال حاضر ظرفیت اسمی واحد‌های تولیدی شرکت برابر با ۳ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۷۲۰ تن در سال است.
بومی‌سازی کاتالیست توری‌های پلاتین-رودیوم همچنین این اقدام مهم، وابستگی ما به منابع خارجی را کاهش داده و منجر به صرفه‌جویی ارزی بیش از ۴ میلیون یورویی شده است.
ساخت کارخانه تولیدی کیسه یکی دیگر از دستاورد های ما در این سال ها بوده که این پروژه با هدف بومی‌سازی و استفاده از حداکثر توان تولید داخل در حال اجرا است و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از آن، گامی دیگر در راستای تحقق اهداف خودکفایی کشور برداشته شود.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=18906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.