افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
5

پروژه‌های توزیع و انتقال برق خوزستان افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 9895
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
پروژه‌های توزیع و انتقال برق خوزستان افتتاح می‌شود
مدیرعامل توانیر از آغاز بهره برداری از ۲۷ پروژه انتقال و فوق توزیع برق و بیش از یکهزار پروژه توزیع برق، همزمان با سفر رئیس جمهور به استان خوزستان خبرداد.

به گفته آرش کردی، این پروژه‌ها شامل ۲۳۸۹ مگاولت آمپر پست انتقال برق، ۱۲۸ کیلومتر مدار خطوط انتقال برق، ۲۵ مگاوات نیروگاه DG و ۴.۸ مگاوار بانک خازنی است که با هزینه ۸۷۰۰ میلیارد تومان توسط برق منطقه‌ای خوزستان اجرا و به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توانیر مهمترین هدف اجرای این پروژه‌ها را افزایش پایداری شبکه برق استان برشمرد و افزود: بهبود سطح ولتاژ و قابلیت مانور شبکه انتقال برق خوزستان، تعدیل بار شبکه، تامین برق پروژه‌های صنعتی و… از دیگر اهداف اجرای این پروژه‌های برقی به شمار می‌رود.

کردی همچنین از پست برق بهبهان به عنوان پروژه‌ای یاد کرد که برق مورد نیاز کارخانه NGL۹۰۰ شرکت مناطق نفت خیز جنوب را تامین خواهد کرد.

به گفته وی این پست برق با سرمایه گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریال اجرا شده و به مرحله بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل توانیر همچنین در خصوص پروژه‌های توزیع برق نیز گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به خوزستان، بیش از یک هزار پروژه توزیع برق در کلانشهر اهواز و سطح استان خوزستان نیز به بهره برداری خواهد شد.

براساس این گزارش، مایعات گازی (NGL) پس از تولید در کارخانه‌های گاز و گاز مایع به وسیله شبکه خطوط لوله به پالایشگاه مایعات گازی انتقال یافته و در ابتدا وارد سیستم تفکیک پالایشگاه می‌گردد که این سیستم مشتمل بر سه برج اتان زدا می‌باشد. پروپان و بوتان از قسمت فوقانی برج‌های پروپان زدا و بوتان زدا خارج شده و برای جداسازی ترکیبات گوگردی و مرکاپتان‌های همراه خود به واحد‌های شیرین سازی و مرکاپتان زدای (واحد مراکس) مربوطه انتقال می‌یابند و پس از طی فرایند‌های مختلف، بخشی از گاز‌های (متان و اتان) خروجی از بالای برج اتان زدا نیز به مصرف سوخت پالایشگاه میرسد

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=9895

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.