افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
3

پروژه ZLD پتروشیمی ایلام چشم نهاد ریاست‌جمهوری را گرفت

  • کد خبر : 12527
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
پروژه ZLD پتروشیمی ایلام چشم نهاد ریاست‌جمهوری را گرفت
تیمی از نهاد ریاست جمهوری برای استفاده از تجربیات شرکت پتروشیمی ایلام در راه‌اندازی پروژه زیست‌محیطی ZLD وارد این مجتمع شد.

پترونفت، این تیم تخصصی ضمن بازدید از‌ پروژه ZLD پتروشیمی ایلام در‌ نشست با بهزاد یاری؛ معاون مجتمع، مدیر ‌پروژه، بهره‌بردار و کارشناسان طرح به بحث و تبادل نظر پرداختند.

استفاده از تجربیات، دانش بهره‌برداری مدیران ایلامی و بررسی نقاط قوت این پروژه جهت ارائه و‌ انتقال به واحدهای صنعتی که دارای آلودگی زیست‌محیطی پساب شیمیایی هستند از مهم‌ترین اهداف سفر نهاد ریاست جمهوری به پتروشیمی ایلام بود.

بنا به این گزارش، پروژه ZLD به عنوان اولین و پیشرفته‌ترین طرح تصفیه پساب شیمیایی کشور در پتروشیمی ایلام از اول شهریور ۱۳۹۹ با ظرفیت ۳۵ متر مکعب بر ساعت به بهره‌برداری رسید و برای اجرای آن ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار یورو سرمایه‌گذاری شده است.

پروژه ZLD به همت متخصصان داخلی و در راستای حفظ محیط زیست، احترام به حقوق ساکنان شریف منطقه و شهر‌وندان و بازیابی ۱۰۰ درصد پساب تولیدی ناشی از فرآیندها و استفاده مجدد در شرکت پتروشیمی ایلام به بهره‌برداری رسید.

با توجه به بحران کم آبی در کشور اجرای پروژه فوق پیشرفته و دانش بنیان پروژه تخلیه مایع صفر (Zero-Liquid Discharge) یا به اختصار ZLD خروجی پساب شرکت پتروشیمی ایلام به صفر می‌رسد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=12527

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.