افزونه جلالی را نصب کنید. 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
4
معاون صنعت شرکت نیشکر هفت‌تپه:

پیشرفت ۸۰ درصدی در اورهال کارخانه/ تست سرد کارخانه هفت‌تپه اواخر مهرماه سال جاری کلید خواهد خورد

  • کد خبر : 14580
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
پیشرفت ۸۰ درصدی در اورهال کارخانه/ تست سرد کارخانه هفت‌تپه اواخر مهرماه سال جاری کلید خواهد خورد
مهندس صمیمی گفت: تعمیرات سالانه کارخانه صنعت به دست توانمند کارکنان نیشکر هفت تپه در حال انجام و طبق برنامه ریزی قبلی بیستم مهرماه سال جاری به پایان خواهد رسید.

مهندس علی صمیمی، معاون صنعت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در گفتگو با روابط عمومی این شرکت ضمن ابراز رضایت از شرایط اورهال کارخانه تولید شکر هفت تپه، اظهار داشت: با حمایت مدیرعامل محترم شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و تلاش شبانه روزی همکارانم در بخش صنعت توانستیم عملیات اورهال کارخانه را طبق برنامه ریزی قبلی پیش ببریم و طبق وعده ای که داده بودیم به امید خدا این عملیات تا بیستم مهرماه سال جاری به پایان خواهد رسید.

معاون صنعت شرکت نیشکر هفت تپه در ادامه از آغاز تست سرد پس از اتمام اورهال در بیستم مهرماه سال جاری خبر داد و افزود: پس از تست سرد و رفع عیوب احتمالی، کارخانه تولید شکر برای آغاز بهره برداری در ابتدای آبان ماه آماده خواهد شد و خوشبین هستیم که به مدد الهی در روزهای ابتدایی آبان ماه سال جاری بتوانیم بهره برداری را آغاز نماییم.

صمیمی در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته در بویلرها، گفت: با تعمیرات صورت گرفته بویلرهای شماره 1 و 3 تا تاریخ پنجم و ششم مهرماه سال جاری آماده بخاردهی خواهند شد؛ همچنین بویلر شماره دو، با توجه به اینکه توربین آن در بهره برداری گذشته دچار اُور اِسپید و بطور کامل تخریب و از مدار خارج شده بود، با استفاده از یک توربین اسقاطی، بازسازی و احیا خواهد شد که با این اقدام از خرید توربین با هزینه ۱۲ میلیارد تومانی جلوگیری نموده و تنها با هزینه ای حدود ۶۰ میلیون تومانی آن را بازسازی و به حول قوه الهی تا پانزدهم مهرماه سال جاری آماده خواهد شد.

وی افزود: در بخش احیای سازه های بویلرها، سقف فرسوده بویلر شماره 3 تخریب و انجام عملیات مرمت آن با ملات و آجر نسوز به طور کامل صورت گرفت. معاون صنعت شرکت نیشکر هفت تپه ادامه داد: در حوزه حمل و انتقال باگاس با تغییر کامل سیستم نقاله حمل باگاس از سلتی به طرح شاخکی، این مسیر را همانند سایر شرکت های توسعه نیشکر به روزرسانی نمودیم؛ همچنین آی دی فن (ID_FAN) شماره ۲ در بویلر دوم که به علت ارتعاش بالا راندمان پایینی داشت، جهت بالانس به خارج از شرکت و در پوش و کاور آن کاملا بازسازی و نوسازی شد. این اقدام قابل تحسین توسط یک تیم مکانیک متشکل از مکانیک، برشکار و جوشکاران شاغل در کارخانه خوراک دام نیشکر هفت تپه به صورت کاملا خودجوش و داوطلبانه صورت گرفت.

صمیمی در بخش دیگری از روند تشریح اورهال کارخانه به اقدامات صورت گرفته در نیروگاه برق کارخانه تولید شکر پرداخت و افزود: در قسمت نیروگاه برق کارخانه تولید شکر با توجه به اینکه توربو ژنراتور شماره یک غیرفعال بود، با تعمیرات صورت گرفته در بهره برداری امسال این توربوژنراتور نیز راه اندازی و این نیروگاه با توان استفاده از دو دستگاه توربو ژنراتور به تولید برق خواهد رسید. از جمله تعمیرات صورت گرفته می توان به تعویض ۱۴۰۰ تیوپ کندانسور و رگلاتور آنها اشاره کرد.

وی در ادامه از دیگر اقدامات انجام شده در قسمت تولید هوای نیروگاه اشاره کرد و گفت: با راه اندازی کمپرسور تولید هوای سامسونگ که بیش از یک دهه خریداری و بدون استفاده مانده بود و همزمان با آن، احیای سایت تصفیه خانه صنعتی R.O برای اولین بار انجام شد. با راه اندازی سایت تصفیه خانه صنعتی R.O _سختی آب مورد استفاده در بخش صنعت در محدوده مجاز قرار خواهد گرفت و پس از آن رسوبات را در مسیرهای آب به حداقل خواهیم رساند.

معاون صنعت هفت تپه بیان داشت: در حوزه مدیریت انرژی توانستیم با تغییرات اساسی، سیکل آب کولینگ کمپرسور را از حالت باز با نصب دو عدد مبدل حرارتی مستعمل تبدیل به یک مدار بسته کنیم که این اقدام نقش بسزایی در مدیریت مصرف انرژی و کاهش مصرف آب دارد.

صمیمی در ادامه گریزی به اقدامات اساسی در آسیاب کارخانه تولید شکر هفت تپه زد و گفت: در قسمت آسیاب ها اقدامات زیادی از جمله کارهایی که با سختی فراوان و با تلاش کارگران پرتلاش بخش صنعت انجام شد، تغییر طراحی چرخ دنده های فیدرتیبل و شاخه های هرزگرد از چرخ دنده تبدیل به درام و هدشافت های بالا پس از سالیان متمادی دمنتاژ و جوشکاری آن در جریان است و امیدواریم که طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا زمان راه اندازی کارخانه آماده خواهند گردید.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده میتوان به تعمیرات اساسی زنجیره های نقاله حمل نیشکر اشاره کرد؛ تغییر طراحی سه عدد فید رول آسیاب B که به صورت کامل طراحی و نوسازی گردید، نوسازی و نصب پمپ های شربت آسیاب ها به همراه نصب الکتروموتور های جدید، سیستم آب IMBIBITION آسیاب الف و ب از حالت دستی به اتوماتیک؛ راه اندازی شریدر آسیابالف در دست اجرا و پیش بینی می شود تا زمان راه اندازی تکمیل خواهد شد. همچنین میتوان به بازسازی، نوسازی و پیکوت گذاری (نقطه زنی) کلیه ۳۶ عدد غلتک آسیاب ها، تعمیر اساسی توربین شریدر آسیاب الف، تعمیر اساسی نقاله درگ آسیاب ب، راه اندازی سیستم مانیتورینگ آسیاب الف، تعمیر اساسی نقاله های میانی آسیاب ها، تعمیر اساسی تعداد زیادی از الکتروموتورهای کارخانه و سیستم های برقی توسط پرسنل پرتوان واحد برق و نوسازی کولینگ آسیاب ها اشاره نمود.

معاون صنعت هفت تپه در رابطه با تعمیرات و بازسازی های صورت گرفته توسط واحد ابزار دقیق، گفت: در واحد ابزار دقیق همکاران پرتلاش ما توانستند سیستم اتوماسیون توربین های بویلر را نصب کنند که این گام بزرگ باعث کنترل لحظه ای بویلرها و دسترسی برخط به اطلاعات آنها خواهد شد؛ از دیگر اقدامات واحد ابزار دقیق میتوان به سرویس ۴ عدد کنترل ولو گاز بویلرهای ۱/۲/۳، سرویس جک های پنوماتیک ماشین های سانترفیوژ شماره ۱ تا ۱۳ و سرویس ۱۰ عدد شات اَف ولو مربوط به گِل کلاریفایر اشاره کرد.

صمیمی افزود: در بخش دیگری از عملیات سراسری اورهال کارخانه تولید شکر، همکاران ما در واحد کنترل کیفی با تهیه سه دستگاه wet که هر دستگاه wet به ارزش حدود ۳۸هزار دلار می باشد را از شرکت های سلمان فارسی و فارابی گرفتیم که بازسازی شدند؛ با تحقق این امر ضمن صرفه جویی ارزی و جلوگیری خریدهای خارجی، به توانایی محاسبه پیوریتی نیشکر دست پیدا میکنیم.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد تحول در واحدهای تراشکاری و ریخته گری کارخانه نیشکر هفت تپه با ایجاد زیر ساخت های لازم، گفت: با تلاش همکاران ما در واحدهای ریخته گری و تراشکاری تعداد ۲۰ عدد یاتاقان بابیتی آسیاب برای شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بابیت ریزی و تراشکاری نمودیم که موجب ارزش آوری و صرفه اقتصادی به ارزش حدود یک میلیارد تومانی برای شرکت نیشکر هفت تپه گردید؛ در یک اقدام دیگر همزمان با فصل اورهال کارخانه تولید شکر هفت تپه چهار عدد پوسته غلطک به روی شافت های آن توسط کارکنان مکانیک، نصب، تراشکاری و پیکوت گذاری گردید که موجب ارزش دستمزدی به ارزش تقریبی یک و نیم میلیارد تومانی گردید.

صمیمی افزود: در این مدت زمان توانستیم ماشین های سانتریفیوژ، گراس هاپر، الویتور یا نقاله حمل شکر و شش عدد میکسر پن ها را به صورت کامل تعمیر اساسی کنیم؛ همچنین با نوسازی ۸ عدد کلاهک پن های طباخی با هزینه ای حدود۴/۶ میلیارد تومانی، نوسازی فنداسیون وشاسی ۱۲ عدد پمپ سالن شکر خام، تعویض ۵۰۰ عدد تیوپ کلندریا با هزینه ای یک میلیارد تومانی، نصب توری های D.S.M که سالیان متمادی در انبار وجود داشتند و تاکنون تعویض نشده بودند، رفع اشکال و آب بندی ولوهای ۷۰۰ بخار اوپراتورهای A,B,C و نوسازی بخش عظیمی از لاین ها و مخازن شکر خام تعمیرات و اورهال را در این قسمت مهم از کارخانه را تقریبا به سرانجام برسانیم.

وی در پایان ضمن تشکر از حمایت های مهندس دورباشی زاده مدیرعامل هفت تپه، به همت مثال زدنی کارگران هفت تپه در عرصه جهاد تولید اشاره نمود و گفت: برای اولین بار شاهد آن هستیم که کارگران از قسمت های مختلف به صورت خودجوش برای کمک به اورهال و تعمیر کارخانه اعلام آمادگی میکنند و در این سنگر پا به پای دیگر همکاران خود، جلوه هایی زیبا از روحیه ایثار و جهاد در سنگر تولید را به نمایش گذاشتند، که اینجانب به نوبه خود از همه این عزیزان تقدیر و تشکر میکنم و برای آنان آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری دارم.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=14580

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.