افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
5

پیش بینی ارز آوری ۱۸ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی

  • کد خبر : 5627
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
پیش بینی ارز آوری ۱۸ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به ۹۰ میلیون تن در سال رسیده است، گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم از محل صادرات محصولات پتروشیمی ۱۸ میلیارد دلار ارز برای کشور به دست آید.

مرتضی شاه‌میرزایی در مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های وزارت نفت در خوزستان اظهار کرد: از همه سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم تا به کمک صنعت پتروشیمی بیایند زیرا سرمایه گذاری در این حوزه هیچ ریسکی ندارد.

وی افزود: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به ۹۰ میلیون تن در سال رسیده است و ارزش فروش محصولات پتروشیمی کشور در سال گذشته ۲۵ میلیارد دلار بوده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم از محل صادرات محصولات پتروشیمی ۱۸ میلیارد دلار ارز برای کشور به دست آید.

 

شاه‌میرزایی با بیان اینکه محصولات زنجیره پروپیلن از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، عنوان کرد: برای واردات برخی از محصولات مورد نیاز صنایع پتروشیمی ۵ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌شود.

 

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد از واردات مربوط به محصولات زنجیره پروپیلن است و به منظور تامین این محصول و کاهش وابستگی به خارج باید به توسعه طرح های زینجره ارزش توجه ویژه کرده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تامین پروپیلن برای طرح های زنجیره ارزش یک چالش مهم صنعت پتروشیمی است تقاضا برای این ماده بسیار زیاد است.

 

شاه‌میرزایی ادامه داد: ظرفیت تولید پروپلین یک میلیون تن در سال است اما میزان نیاز به این محصول بیشتر از ظرفیت اسمی تولید این محصول در کشور است.

 

وی با بیان اینکه لازم است بر تامین پروپیلن و تولید محصولات آن تمرکز شود، افزود: در افق ۱۰ ساله صنعت پتروشمیی ۳۵ طرح تولید پروپیلن با ظرفیت اسمی ۱۳ میلیون تن در سال پیشیینی شده است.

 

شاه‌میرزایی ادامه داد: با فرض رفع کمبود مجتمع های تولیدی در افق ۱۴۱۲، ظرفیت تولید پروپیلن کشور به ۱۴ میلیون تن در سال و میزان مصرف آن ۱۱ میلیون تن در سال خواهد رسید.

 

وی افزود: امروز واحد PDH بیدبلند خلیج فارس که کنار پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس اجرایی می شود یکی از طرح هایی است که ما را در این افق حرکت خواهد داد.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پروپیلن به عنوان یکی از اصلی ترین محصولات پتروشیمی و به عنوان خاویار صنعت پتروشیمی است و باید به تولید این محصول توجه ویژه داشت.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=5627

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.