افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
6

کاهش غیرمنتظره ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا

  • کد خبر : 11988
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
کاهش غیرمنتظره ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا
اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش غیرمنتظره ذخیره‌سازی نفت خام این کشور خبر داد.

پترونفت، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز پنجشنبه (یکم تیرماه) اعلام کرد همزمان با افزایش تقاضای صادرات و کاهش واردات، ذخیره‌سازی نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به ۱۶ ژوئن (۲۶ خردادماه) با کاهش چشمگیری مواجه شد، این در حالی است که ذخیره‌سازی بنزین و میعانات این کشور با رشد همراه بود.

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته یادشده با ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه کاهش به ۴۶۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسید؛ این در حالی است که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند ذخیره‌سازی نفت آمریکا ۳۰۰ هزار بشکه افزایش یابد.

بنا بر اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخیره‌سازی نفت خام در پایانه تحویل کوشینگ در ایالت اوکلاهاما ۹۸ هزار بشکه کاهش یافت.

اندرو لیپو، رئیس شرکت لیپو اویل اسوشیتس در شهر هیوستون گفت: افزایش نرخ بهره در آمریکا بازار نفت خام و محصولات پالایشی را تحت فشار قرار داده است و پیش‌بینی می‌شود تقاضا با سرعت مورد انتظار پیش نرود.

صادرات نفت خام آمریکا در هفته یادشده به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت، حال آنکه واردات این محصول با کاهش حدود ۵۰ درصدی به یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

مت اسمیت، تحلیلگر بلندپایه نفت در شرکت کپلر گفت: بهبود صادرات نفت خام، کاهش واردات و رشد مداوم فعالیت‌های پالایشی سبب کاهش ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا شده است.

بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخیره‌سازی بنزین ایالات متحده در هفته یادشده با ۵۰۰ هزار بشکه افزایش به ۲۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسید، این در حالی است که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز رشد ۱۰۰ هزار بشکه‌ای را برای ذخیره‌سازی بنزین این کشور پیش‌بینی کرده بودند.

داده‌های اطلاعات انرژی آمریکا همچنین نشان داد ذخایر فرآورده‌های تقطیری این کشور شامل گازوئیل و نفت حرارتی در هفته یادشده با ۴۰۰ هزار بشکه افزایش به ۱۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسید، حال آنکه تحلیلگران افزایش ۷۰۰ هزار بشکه‌ای را برای ذخایر فرآورده‌های تقطیری آمریکا پیش‌بینی کرده بودند.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=11988

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.