افزونه جلالی را نصب کنید. 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
1

گام‌های بلند پتروشیمی فن‌آوران در حوزه توسعه زنجیره ارزش در کشور

  • کد خبر : 13481
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
گام‌های بلند پتروشیمی فن‌آوران در حوزه توسعه زنجیره ارزش در کشور
عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی فن‌آوران از امضای چهار تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های سازنده و تأمین‌کننده دانش فنی چینی، همسو با عملیاتی‌سازی طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی فن‌آوران و شرکت‌های تابع در حوزه زنجیره ارزش متانول در صنایع پایین‌دست خبر داد.

پترونفت، به نقل از شرکت پتروشیمی فن‌آوران، هیئت اعزامی این شرکت به کشور چین به ریاست حسین رفیق‌دوست، عضو هیئت مدیره و معاون امور شرکت‌ها و طرح‌های پتروشیمی فن‌آوران، موفق به امضای چهار تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های چینی در زمینه پروژه‌های توسعه‌ای پتروشیمی فن‌آوران و شرکت‌های تابع شد.

رفیق‌دوست در این باره گفت: طی این سفر همسو با اجرای سیاست‌های توسعه پایدار، با هدف اخذ لیسانس و انجام عملیات اجرایی پروژه‌های اتانول فارابی، ونیل استات‌ منومر فن‌آوران و طرح توسعه این شرکت موسوم به پتروالفین فن‌آوران، اقدام به امضای چهار تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های چینی شد.

وی تفاهم‌نامه پروژه اتانول فارابی را به صورت EPC+F ذکر کرد و با تأکید بر اهمیت تنوع‌بخشی به محصولات و پرهیز از خام‌فروشی، از امضای تفاهم‌نامه همکاری برای پروژه ونیل استات منومر(VAM) فن‌آوران به صورت EP خبر داد که قرار است کار ساخت آن به شرکت‌های داخلی با تأمین اعتبار از محل منابع داخل واگذار شود.‌

عضو هیئت مدیره پتروشیمی فن‌آوران با اشاره به تأثیر متغیرهای داخلی و بین‌المللی مانند نوسان نرخ خوراک و تحریم‌های بین‌المللی، تداوم خام‌فروشی را همراه با ریسک بالا برشمرد و لزوم ورود به عرصه تولیدات ارزشمند پایین‌دست و تنوع‌بخشی به تولیدات و توسعه بازارهای هدف را حائز اهمیت دانست.

امضای دو تفاهم‌نامه همکاری دیگر با کنسریوم چینی به صورت EPC+F برای واحدهای متانول، الفین، پلی‌پروپیلن (PP) و پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) پروژه پتروالفین فن‌آوران، از دیگر دستاوردهای این سفر بود.

پتروشیمی فن‌آوران سومین طرح تولید متانول کشور و تنها تأمین‌کننده نیاز بازارهای داخلی به محصول اسیداستیک است که با عرضه تولیدات خود در بازارهای داخلی، به عنوان نخستین گام بلند همسو با توسعه زنجیره صنایع پایین‌دست، ۵۰ درصد خوراک مورد نیاز صنایع MTBE, PET و فرمالین کشور را تأمین می‌کند.

این شرکت برآن است تا در گام دوم جهش توسعه‌ای، به‌عنوان یکی از شرکت‌های مطرح در زیر مجموعه تاپیکو، دومین خیز بلند خود را برای توسعه صنایع پایین‌دست بر مبنای ۵۰ درصد باقی‌مانده تولیدات خود بردارد و جایگاه خود را در حفظ و پایداری صنعت پتروشیمی به‌عنوان پیشران اقتصادی در کشور و نیز در عرصه بین‌المللی تثبیت و ارتقا بخشد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=13481

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.