افزونه جلالی را نصب کنید. 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024
4

یکی از ترانس‌های پست برق میلاد آبادان به مدار بازگشت

  • کد خبر : 11818
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
یکی از ترانس‌های پست برق میلاد آبادان به مدار بازگشت
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به پایداری کامل شبکه برق شهرستان‌های آبادان و خرمشهر گفت: با تلاش گروه‌های عملیاتی یکی از ترانس‌های پست ۴۰۰ کیلوولت میلاد که به علت وسعت حادثه آتش‌سوزی در پست دچار آسیب شده بود، به مدار بازگشت.

نبض نفت-محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: در ساعت‌های اولیه روز شنبه ( ۲۷ خرداد) یکی از ترانسفورماتورهای پست ۴۰۰ کیلوولت میلاد آبادان در اثر فعل و انفعالات داخلی ترانس و ایجاد جرقه و عملکرد رله‌های حفاظتی که یک امر طبیعی در تجهیزاتی است که با دمای بالای درونی کار می‌کنند، دچار آتش‌سوزی و باعث شد که این پست برق از مدار خارج شود.

وی افزود: در همان دقایق اولیه حادثه با حضور گروه‌های عملیاتی و اعزام آتش‌نشانان، عملیات اطفا حریق آغاز و سپس آتش ترانس مهار و از سرایت آن به دیگر تجهیزات ایستگاه برق جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در کمتر از یک ساعت با انتقال بار و مانورهای فنی بر روی شبکه، اغلب خاموشی شهرهای آبادان و خرمشهر برطرف شد.

دشت بزرگ تصریح کرد: علاوه بر ترانسی که دچار آتش‌سوزی شد و بنا است که عملیات تعویض آن آغاز شود، ۲ ترانس دیگر پست نیز به علت آتش‌سوزی دچار آسیب‌هایی شدند که با تلاش گروه‌های عملیاتی و تعمیراتی پس از چند ساعت یکی از ترانس‌ها ترمیم و تعمیر شد و با وارد مدار شدن آن، برق شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در پایداری کامل قرار گرفت و خاموشی‌های نقطه‌ای نیز برطرف شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر عملیات بازیابی و بارگیری از ترانس سوم پست برق میلاد نیز در جریان است و به زودی وارد مدار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: عملیات بارگیری و حمل ترانس جایگزین از انبار تجهیزات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان (اهواز) به پست برق میلاد آبادان نیز برنامه‌ریزی شده تا در کمترین زمان ممکن این ترانس نیز دمونتاژ و وارد مدار شود.

وی با اشاره به حضور میدانی همایون حائری معاون برق و انرژی وزیر نیرو در پست برق میلاد برای نظارت و مدیریت بر عملیات بازیابی پست، افزود: به علت حساسیت موضوع از همان ساعات اولیه بروز حادثه، وزیر نیرو پیگیر موضوع بود تا در کمترین زمان ممکن انتقال بار صورت بگیرد و خاموشی‌های ناخواسته برطرف شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ضمن عذرخواهی از مردم به علت خاموشی‌های ناخواسته‌ای که در شبکه به علت این حادثه رخ داد، خاطرنشان کرد: از مشترکان درخواست داریم در چند روز آینده با مدیریت مصرف برق و حذف مصارف غیر ضروری خود، با صنعت برق همکاری کنند تا شبکه به حالت عادی بازگردد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=11818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.