افزونه جلالی را نصب کنید. 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
3

یک شرکت چینی متقاضی سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر شد

  • کد خبر : 8402
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
یک شرکت چینی متقاضی سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر شد
هیئتی از چین به منظور بررسی شرایط فنی و زیرساخت های موجود، جهت احداث کارخانه تولید دی سولفید کربن، با مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان و جمعی از مسئولین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر دیدار و گفتگو کردند.

پترونفت ، هیئتی از سرمایه گذاران شرکت چینی با هدف بررسی زیر ساخت های بندر ماهشهر نظیر زمین، آب و گاز مورد نیاز و تهیه خوراک اولیه از منطقه و چگونگی همکاری متقابل، با جمعی از مسئولین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان دیدار و رایزنی کردند.

امید احمدی، نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خوزستان اظهار داشت: آماده همکاری و اخذ مجوزهای لازم برای جذب سرمایه گذاران چینی هستیم و با ورود دانش و سرمایه طرف چینی امکان سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری در بندر ماهشهر فراهم می شود.

 

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خوزستان افزود: با جذب این سرمایه گذار علاوه بر ورود دانش فنی برای تولید در کشور، در حین ساخت کارخانه برای ۳۰۰ نفر شغل و در مرحله بهره برداری برای ۹۵ نفر اشتغال پایدار ایجاد می شود.

 

نماینده شرکت چینی با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به کشور چین اظهار داشت: با توجه به مناسبات سیاسی و امنیت مناسب و زیرساخت های موجود و فرصت های خوبی که در ایران وجود دارید تمایل به سرمایه گذاری در بندر ماهشهر را داریم و در صورتی که تقاضای مورد نیاز ما از قبیل زمین، آب، گاز و برق و خوراک اولیه برآورده شود امکان تولید روزانه ۲۰۰ تن و سالانه ۶۰ هزار تن سولفور کربن در ایران را داریم.

 

هیئت چینی پس از بازدید از امکانات و زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی طی نشستی با مدیران شرکت رازی و پس از آن نشست با مدیر عامل سازمان منطقه ویژه سرمایه گذاری پتروشیمی، پارک علم و فناوری و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان تمایل خود را برای سرمایه گذاری و ساخت کارخانه نشان دادند و ابراز امیدواری کردند در نشست بعدی زمینه همکاری و تفاهم برای بستن قرارداد بین طرفین نهایی شود.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=8402

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.