افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
4

۳۱ واحد جدید نیروگاهی به شبکه برق کشور متصل شد

  • کد خبر : 7630
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
۳۱ واحد جدید نیروگاهی به شبکه برق کشور متصل شد
از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۳۱ واحد جدید نیروگاه حرارتی به ظرفیت ۴۶۹۵ مگاوات در راستای کمک به کاهش خاموشی‌ها و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری وارد مدار شده است.

پترونفت ، ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۷۳ هزار و ۶۹۵ مگاوات رسیده، در حاضر ۶۱۲ واحد تولید برق حرارتی در ۱۳۴ نیروگاه کشور وظیفه تولید برق پایدار برای مشترکان سراسر کشور را بر عهده دارند که ۶۸ درصد از این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است.

از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۵۷۳۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده که این اقدام از طریق سنکرون ۳۱ واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت ۴۶۹۵ مگاوات و همچنین رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری و افزایش توان عملی نیروگاه‌های گازی موجود به ظرفیت ۱۰۳۵ مگاوات محقق شده است.

واحدهای سنکرون شده جدید شامل بخش گاز نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی هنگام، ایران ال ان جی(سه واحد)، قشم پاسارگارد، آریان زنجان(دو واحد)، مهتاب کویر(دو واحد)، شهید باکری، تربت‌حیدریه، فولاد بوتیا، دوکوهه و واحدهای گازی کوچک میانرود، زاهدان(سه واحد) و صبای دهلران(چهار واحد) بوده است.

همچنین در این مدت واحدهای بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی جهرم، هریس، ارومیه، چابهار، بعثت پارس جنوبی، غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد و سبلان نیز به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=7630

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.