افزونه جلالی را نصب کنید. 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024
2
در حاشیه نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مطرح شد:

با خاموش کردن فلرهای نفتی آلودگی مرتفع نمی‌شود/ درصد آلایندگی فلرهای نفتی کمتر از سایر آلایندگی‌ها است/دعودت محیط زیست به میز مناظره!

  • کد خبر : 16937
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
با خاموش کردن فلرهای نفتی آلودگی مرتفع نمی‌شود/ درصد آلایندگی فلرهای نفتی کمتر از سایر آلایندگی‌ها است/دعودت محیط زیست به میز مناظره!
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با دعوت محیط زیست را به میز مناظره، گفت: اگر تمام فلرهای نفتی خاموش شوند آلایندگی هوا مرتفع نمی‌شود، درصد آلایندگی فلرهای نفتی کمتر از سایر آلایندگی‌ها است.

به گزارش خبرنگار پتونفت: در یک نشست خبری، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با حضور اصحاب رسانه، درباره بحث آلودگی محیط زیست صحبت کرد. او بیان کرد که باید به صورت جدی درباره آلودگی صحبت کنیم و سهم صنایع نفت و گاز در این آلودگی مهم است، اما باید به ریشه‌ها و عوامل بالادستی این مشکل توجه کرد.

 

او اظهار داشت:با خاموش کردن تمام مشعل‌ها آلودگی خوزستان رفع نمی‌شود و باید روش‌ها و اصول کاری مورد توجه قرار گیرد.

 

دانشی افزود: آلودگی ناشی از خودروها بسیار وحشتناک است و بنزین فقط یکی از دلایل آن است. هر چه خودروها با استانداردهای زیست محیطی بالاتری مجهز شوند، آلودگی کاهش پیدا نمی‌کند و باید به فرهنگ مصرفِ پایدار توجه کرد.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد که رسانه‌ها باید نقشی مؤثر در فرهنگ‌سازی و آگاهی مردم درباره محافظت از محیط زیست داشته باشند. او اظهار کرد که گام‌های عملی باید انجام شود و گفت: “اگر می‌خواهیم محیط زیستمان بهبود یابد، باید همه بخش‌ها همکاری کنند.”

 

او اشاره کرد که تعدادی پروژه برای کاهش آلودگی تعریف شده است و تلاش خواهد شد تا مشعل‌ها به طور کامل خاموش شوند، با این حال در موارد ضروری ممکن است برای مدتی نیاز به روشن کردن مشعل وجود داشته باشد.

 

همچنین، او افزود که ۸۰ درصد گاز همراه را جمع‌آوری شده و تا گاز شبکه کشوری را تامین شود.

 

دانشی نیز اظهار داشت: باید یک جلسه مناظره فنی و تخصصی درباره مسائل محیط زیست برگزار شود، تا نقش صنعت نفت و سایر بخش‌ها به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی تأکید کرد: همکاری بین صنعت نفت و سایر بخش‌ها برای کاهش آلودگی محیط زیست بسیار مهم است. او نیز به اهمیت ترویج فرهنگ مصرف پایدار و استفاده از خودروهای با استانداردهای زیست محیطی بالا اشاره کرد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=16937

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.