افزونه جلالی را نصب کنید. 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024
4

مجمع عمومی شرکت پتروشیمی پارس با حضور ۹۳ درصد سهامداران برگزار شد/ میرحاجی: ۶۴ همت فروش در سال۱۴۰۲/ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مسئولیت

  • کد خبر : 20596
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
مجمع عمومی شرکت پتروشیمی پارس با حضور ۹۳ درصد سهامداران برگزار شد/ میرحاجی: ۶۴ همت فروش در سال۱۴۰۲/ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مسئولیت
مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی پارس صبح سه‌شنبه با حضور ۹۳ درصد سهامداران به ریاست فامیلی معاون حاکمیت، خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در کنگان برگزار شد.

به گزارش پترونفت:

 

این مجمع برای دومین سال پیاپی در محل فعالیت شرکت شهرستان عسلویه با حضور هیات مدیره شرکت، نمایندگان سهامداران، کارکنان ، اصحاب رسانه جنوب استان مدیران بانک های تجارت، صادرات، ملت در هتل نخل کنگان در حال برگزاری است

دستور جلسه مجمع:

۱_قرائت گزارش هایت مدیره و حسابرسی مستقل و بازرسی قانونی شرکت

۲_ بررسی و تصویب صورت های مالی عملکرد سال مالی منتهی به ۱۴۰۳/۰۱۲/۲۹

۳_انتخاب حسابرسی مستقل و بازرس قانونی اصلی و علی البدل و تعیین میزان حق الزحمه ایشان

۴_تعیین روزنامه کثیرالانتشار جهت نشر آگهی های رسمی شرکت

۵_تقسیم سود قابل تخصص

۶_تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره برای سالی مالی منتهی به ۱۴۰۳/۰۳/۳۰

۷_تعیین پاداش اعضای هیات مدیره

۸_ سایر موارد که به موجب قانونی تجارت در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالیانه است

در این مجمع، مدیرعامل پتروشیمی پارس به ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این پتروشیمی پرداخت.

مدیرعامل پتروشیمی پارس در این مجمع گفت :چشم‌انداز افق سال ۱۴۰۷ شرکت پتروشیمی پارس، سرآمدی در تولید پایدار، بهره‌وری و توسعه زنجیره ارزش خواهد بود.

وی افزود: تا زمانی که افزایش ظرفیت جدید و توسعه واحدها را نداشته باشیم، سودآوری از طریق رشد درآمد با پیدا کردن مشتریان جدید، بازاریابی و بهره‌وری و مدیریت هزینه‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

میرحاجی افزود: در سال مالی مذکور در همه محصولات نسبت به سال ۱۴۰۱ به شکل صعودی رشد تناژ تولید داشتیم.

مدیرعامل پتروشیمی پارس‌ افزود: در ۳ماهه اول سال ۱۴۰۳ رشد ۲۰هزار تنی در تولید نسبت به ۳ماهه مشابه سال گذشته داشتیم. این در حالی است که توقفی در تولید نداشتیم و امیدواریم در ۳ماهه بعدی و ۹ماهه بعدی هم این روند را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با توجه به موجودی خوراک بنزن و اتیلنی که داشتیم، تقریباً با ۱۰۰درصد ظرفیت تولید انجام دادیم.

وی ادامه داد: از ۴۵ همت فروش در سال ۱۴۰۱ به ۶۴ همت فروش دست یافتیم.

میرحاجی گفت: دلیل کاهش سود عملیاتی به دلیل کاهش سود سرمایه‌گذاری در شرکت آریا ساسول بوده است. چون سودی که از این شرکت انتظار داشتیم، محقق نشد؛ به این دلیل که عمدتاً پلیمرهایی که آریاساسول صادر می‌کند، به‌خصوص از تیرماه سیر نزولی عجیبی داشته است و حدود ۴۰درصد پلیمرها کاهش قیمت داشتند. به‌طوری که در پایان سال حدود ۳۵درصد انحراف سود از این محل را مشاهده کردیم.

مدیرعامل پتروشیمی پارس درخصوص حوزه تولید استایرن منومر گفت:استایرن منومر موتور پیشران صنایع پایین‌دستی اعم از یونولیت ساختمانی، عایق لوازم، خودرو و… است.

وی ادامه داد: عدم راه‌اندازی واحدهای جدید تولید استایرن حداقل تا چهار پنج سال آتی است.

میرحاجی گفت: ظرفیت شرکت‌ ۴۰هزار مترمکعبی ذخیره‌سازی این محصول است که پتانسیل واردات و کسری استایرن منومر وجود دارد.

مدیرعامل پتروشیمی پارس گفت: دسترسی به سکوی بارگیری زمینی و توزیع در سراسر کشور، رسیدن به قیمت فروش تلفیقی برای تأمین کسری کشور، پشتیبانی حاکمیتی برای تأمین مستمر خوراک بنزن و اتیلن برای استمرار تولید ۱۰۰درصدی از دیگر اقدامات است.

وی افزود: پایین بودن حاشیه سود تولید استایرن منومر به دلیل بالا رفتن قیمت خوراک بنزن و پیگیری برای اصلاح نرخ عرضه استایر منومر داخلی از طریق NPC از دیگر موارد مهم درخصوص این محصول است.

مهندس میرحاجی در ادامه افزود: پتروشیمی پارس در پنجمین سال پیاپی موفق به کسب عنوان برتر صنعت سبز در بخش الگوهای زیست محیطی کشور شد.

میرحاجی افزود: آزمایشگاه پتروشیمی پارس برترین آزمایشگاه شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی در سطح جنوب به عنوان رتبه برتر آزمون های مهارت ملی شناخته شده است.

مدیر عامل پتروشیمی پارس با بیان اینکه ‌در حال مطالعه بر پروژه واحد استحصال متان برای افزایش ظرفیت هستیم افزود:بهره‌برداری از پروژه افزایش ظرفیت تولید محصول بوتان با همکاری پارس، اتصال خط سوخت پشتیبان به شبکه گاز سوخت مبین انرژی خلیج فارس، افزایش ظرفیت واحد اتیل بنزن و استایرن منومر، شروع پروژه خرید و نصب توربین گازی پنجم، شروع اجرای خط مستقل انتقال پساب واحد اتیل بنزن و استایر منومر به تصفیه‌خانه مبین بخشی از اقدامات مهم پتروشیمی پارس در راستای بهبود عملیاتی است.

مدیرعامل پتروشیمی پارس خاطرنشان کرد: ‌سال گذشته ۱۳ میلیون یورو از بابت داخلی‌سازی قطعات و کاتالیست صرفه‌جویی ارزی داشتیم.

وی افزود: اجرای پروژه خودکفایی و بومی‌سازی و تولید کاتالیست اتیل بنزن و مولکولارسیوهای واحد استحصال اتان، آنتی پلیمرهای استایر منومر و کنترل ولوها و قطعات ماشین آلات حساس، بومی‌سازی ساخت داخل انواع مبدل‌های صفحه‌ای و قطعات توربو کمپرسورها و همچنین پروژه توسعه ساخت داخل با تمرکز بر بومی‌سازی کاتالیست استایر منومر مواد شیمیایی مصرفی و روغن حرارتی واحدهای عملیاتی، بخشی از اقدامات مهم پتروشیمی پارس در حوزه خودکفایی بوده است.

میرحاجی گفت: شرکت پتروشیمی پارس در لیست صنایع آلاینده در سال ۱۴۰۲ قرار نگرفت.

مدیرعامل پتروشیمی پارس درخصوص قراردادهای اصلی و جاری طرح PDH و زنجیره ارزش گفت:یک قرارداد ۴۴ماهه با شرکت مشارکت پناه صنعت پارت منعقد شده که موضوع آن ارائه خدمات اخذ حق لیسانس، طراحی و مهندسی و تأمین تجهیزات، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی واحد تولید پروپیلن با ظرفیت اسمی ۶۰۰هزار تن در سال است.

وی افزود: یک قرارداد ۱۲ماهه با شرکت جهاد نصر کرمان برای خاک‌برداری، خاک‌ریزی و تراس‌بندی زمین شمالی پروژه PP-PDH منعقد شده است.

مدیرعامل پتروشیمی پارس گفت: قراردادی ۴۸ماهه با شرکت آریان پیشرو قرن با موضوع انجام خدمات مدیریت طرح برای نظارت بر واحدهای PP-PDH، احداث واحدهای آن و همچنین تهیه اسناد مناقصه مورد نیاز پروژه منعقد شده است.

در این جلسه‌ ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای مسئولیت های اجتماعی شرکت‌ مصوب شد.

در ادامه گزارش حسابرس قرائت شد و با اکثریت آرا صورت‌های مالی به تصویب رسید.

این مجمع همچنین روزنامه‌های اطلاعات و رویداد پارس‌ را به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار برای نشر آگهی‌های رسمی انتخاب کرد و در نهایت ۲۶۵ ریال به ازای هر سهم، سود نقدی تقسیم کرد./آینه جم

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=20596

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.