افزونه جلالی را نصب کنید. 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024
0

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران: الگوی موفق سازمان منطقه ویژه پارس را می‌توان در سایر نقاط عملیاتی نفت اجرایی کرد

  • کد خبر : 21983
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران: الگوی موفق سازمان منطقه ویژه پارس را می‌توان در سایر نقاط عملیاتی نفت اجرایی کرد
حمیدرضا بورد، در دیدار با مدیران سازمان منطقه ویژه پارس گفت: سازمان منطقه ویژه پارس عسلویه را می‌توان به عنوان الگوی موفقی از شرکت عملیات غیر صنعتی در سایر مناطق نفتی کشور اجرایی کرد.

به گزارش پترو نفت، به نقل از سازمان منطقه ویژه پارس، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با حضور در سازمان منطقه ویژه پارش، عصر روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه، در بخش پایانی سفر یک روزه خود به پارس جنوبی با مدیران و روسای این سازمان دیدار کرد.

معاون وزیر نفت در این دیدار سازمان منطقه ویژه پارس را الگوی موفقی در بخش عملیات غیر صنعتی بر شمرد که بار پشتیبانی شرکت‌های عملیاتی در منطقه را به دوش می‌کشد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ادامه داد؛ می‌توان با توسعه شیلات، کشاورزی و بنادر منطقه در همکاری با سازمان‌ها و بخش خصوص و حتی کشورهای همسایه، ظرفیت‌های بلاقوه منطقه را در توسعه پایدار آن به کار برد.

وی همچنین گفت: منطقه نیازمند گمرک تخصصی صنایع نفت و گاز است به نحوی که ورود و خروج تجهیزات تخصصی این صنایع در آن تسهیل گردد.

بورد در پایان افزود: می‌توان با بهره‌گیری از قابلیت مناسب دسترسی به آب دریا در توسعه فضای سبز این ناحیه آن‌ را به عنوان منطقه معین گردشکری صنعت نفت در فصل زمستان قرار داد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس نیز در این دیدار با بیان اینکه ۷۱ درصد کل صادرات مناطق آزاد و ویژه کشور از منطقه ویژه پارس صورت می‌پذیرد، درآمد حاصل از این صادرات را حدود ۱۳ میلیارد دلار بر شمرد.

 

اسدی همچنین ۴۵ درصد اشتغال در مناطق آزاد و ویژه کشور را مربوط به منطقه ویژه پارس بر شمرد که نشانگر اهمیت این منطقه استراتژیک در کشور است.

 

وی تهیه امکانات برای بیش از ۸۵ هزار شاغل در این منطقه در کنار تامین زیر ساخت لازم برای ۱۳ پالایشگاه و ۵۳ طرح پتروشیمی تولیدی و در حال احداث را تنها گوشه ای از فعالیت‌های جاری در منطقه ویژه پارس برشمرد. ‌

 

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس همچنین ارزش سرمایه گذاری در منطقه را بیش از ۳۰ میلیارد دلار برشمرد که اکثرآ در زمینه ساخت پالایشگاه‌ها و پترو پالایشگاه‌ها صورت گرفته است.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=21983

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.