افزونه جلالی را نصب کنید. 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
2

آیین نکوداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی در شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه

  • کد خبر : 22598
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
آیین نکوداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی در شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه
آیین نکوداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی روز دوشنبه 9 مهرماه 1403 در محل ساختمان HSE شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پترو نفت، به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه،در این مراسم مدیرعامل، جمعی از مدیران و سرپرستان، همکاران واحد HSE، کارکنان برتر ایمنی و همکاران واحدهای مختلف حضور داشتند.

دکتر امیرحسین لطفی لاریجانی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه، در این آیین با تبریک روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی به تمام کارکنان HSE و آتش‌نشانان، و قدردانی از تلاش های مدیریت محترم مجتمع، رئیس و مجموعه همکاران HSE، به نقش محوری آن ها در حفظ امنیت صنعتی اشاره کرد.

دکتر لطفی، پتروشیمی را صنعت بسیار خاص و حساسی عنوان و ابراز داشت: اتفاقات ناگواری را ما در سال های گذشته در سراسر دنیا شاهد بودیم اما انتظار این است که کارکنان HSE و آتش نشانیِ به روز و آماده در موضوعات مدیریت بحران و حوادثی که برای این صنعت اتفاق می افتند، بسیار چابک، مطلع و خردمندانه عمل کنند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان در خط مقدم مقابله با حوادث قرار دارند و ناجی سرمایه های مادی و معنوی و نیروی انسانی و تجهیزات در مواقع خطر هستند.

او خاطرنشان کرد که اهمیت شغل آتش‌نشانی فراتر از نقش آن ها در کاهش خسارات صنعتی است و تضمین پایداری تولید در زمان حوادث بسیار حیاتی است.

ایشان همچنین ضمن تسلیت مجدد شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل فقید جنبش حزب الله لبنان به خانواده بزرگ پتروشیمی کرمانشاه، خاطرنشان کرد: ما در شرایط بسیار خاصی به سر می بریم و با وجود دشمنان کوردلی که مترصد آسیب رساندن به همه حوزه های زیرساختی کشور از جمله صنعت و … هستند، این دقت عمل و هوشیاری شماست که این شرایط را مدیریت و به سمت و سوی صحیح رهنمون می شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با تأکید بر دوری کردن از شایعات و حواشی، گفت: مأموریت ما این نیست که در سازمان های بالادستی ما چه تغییراتی رقم می خورد، این مأموریت برای ما تعریف نشده است؛ فقط و فقط باید به مأموریت و چارچوب های شغلی و شرح وظایفی که برای ما تعریف شده عمل نموده و مجدانه برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

دکتر لطفی لاریجانی در ادامه گفت: امروز برای من روز خوبی است که همکاران به این حد عاشقانه و با علاقه و منظم این فضا و نمایشگاه را ایجاد کرده اند؛ از همه دست اندرکاران آن تشکر می کنم وقتی که می بینم بعد از آن بازدیدهای اولیه، حالا تغییر و بهبود در کار ایجاد شده است.

ایشان همچنین با تأکید بر این نکته که در انتخاب رئیس HSE شرکت توسط کمیته انتخاب، شایسته سالاری اتفاق افتاد، ابراز داشت: انتظار این است وقتی شایسته سالاری اتفاق می افتد تمام فاکتورهای آن فضا هم شایسته ترین باشد و این مأموریت و مسئولیت سنگینی را بر دوش رئیس HSE قرار می دهد.

وی همچنین به برگزاری مسابقات ورزشی  HSE  به‌عنوان بستری برای ارتقاء انسجام و همدلی بین کارکنان اشاره کرد و افزود: این مسابقات نه‌تنها باعث افزایش روحیه نشاط و شادابی در میان آتش‌نشانان و کارکنان می‌شود، بلکه به تقویت همکاری و ارتباطات بین واحدهای مختلف شرکت نیز کمک می‌کند. انسجام و همبستگی حاصل از این رویدادها برای تیم‌های عملیاتی در شرایط بحرانی ضروری است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در انتها از همه همکاران خواست که مراقب سلامت روح و جسم خود باشند و تلاش کنند آمار خوب ساعت کارکردهای بدون حادثه شرکت همواره رو به افزایش باشد.

گفتنی است برگزاری نمایشگاه تجهیزات ایمنی و آتش نشانی، ارائه گزارش رئیس HSE، مسئول امور ورزشی و مسئول تیم کوهنوردی شرکت و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه های اجرا شده در این روز با هدف اشاعه فرهنگ ایمنی و ترویج مستمر آن در کلیه سطوح سازمانی، یادآوری حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس، پاسداشت کارکنان واحد ایمنی و آتش نشانی و نیز کارکنان برتر ایمنی در شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه بود.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=22598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.