افزونه جلالی را نصب کنید. 21 ربيع ثاني 1446 Thursday, 24 October , 2024
0
مدیرعامل ومعادن؛

راهکار چالش سنگ آهن، توسعه‌ معدن، بکارگیری تجهیزات به‌روز و حرکت به سمت تملک‌ معادن فرامرزی است

  • کد خبر : 23128
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
راهکار چالش سنگ آهن، توسعه‌ معدن، بکارگیری تجهیزات به‌روز و حرکت به سمت تملک‌ معادن فرامرزی است
در نخستین روز از نمایشگاه سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳، اردشیر سعد‌محمدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ( ومعادن ) از احداث کارخانه لیچینگ در سیستان و بلوچستان خبر داد

به گزارش پترو نفت، در نخستین روز از نمایشگاه سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳، اردشیر سعد‌محمدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ( ومعادن ) از احداث کارخانه لیچینگ در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: ظرفیت تولید این کارخانه حدود ۳ هزار تن کاتد را از خاک‌های اکسیدی است. شرکت برای چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تُن تولید آهن اسفنجی سرمایه‌گذاری کرده است که، شامل یک‌ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تُن در اردبیل است.

سعدمحمدی در ادامه گفت: این طرح تا به امروز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. از طرفی، تولید یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن آهن اسفنجی در بیجار شکل گرفته است که، نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت داشته است. از سوی دیگر پروژه یک میلیون و ‌۱۰۰ هزار تُن آهن اسفنجی با پیشرفت ۲۱ درصدی در اقلید در دست سرمایه‌گذاری است. در فولاد سرمد که در گذشته تولید محصولات نوردی داشته و اکنون در حوزه آهن اسفنجی فعالیت دارد، سرمایه‌گذاری ادامه دارد که تاکنون حدود ۴۰ درصد به پیشرفت رسیده است.

وی با اشاره به احداث کارخانه لیچینگ در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود این کارخانه بتواند حدود ۳ هزار تن کاتد را از خاک‌های اکسیدی تولید کند. حرکت به سمت اكتشافات و تملک معادن سنگ آهن فرامرزی و بکارگیری تجهیزات به‌روز نقطه‌ی پایانی ذخایر سنگ آهن را که تا ۱۵ الی ۱۷ سال آینده تخمین زده شده را به تعویق می‌اندازد. اگر همین امروز برای کشف معادن اقدام شود، مدت‌زمانی که به استخراج بينجامد، دست‌کم ۵ سال است. از طرفی فرآوری سنگ آهن برای دستیابی به کنسانتره با عیار بالا‌تر به کیفیت محصول تمام‌شده منجر می‌شود.

مدیرعامل ومعادن اضافه کرد: در مقوله‌ی فولاد سرمایه‌گذاری یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن فولادی در قروه در دستور کار قرار گرفته است. در سرمد نزدیک به یک میلیون تن فولاد سرمایه‌گذاری شده که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است. مجموعه‌ توسعه معدن و گروه‌های زیر مجموعه حدود چهار میلیون‌و ۷۰۰ هزار تُن برای آهن اسفنجی و دو میلیون ۵۰۰ هزار تُن برای فولاد سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در موارد دیگر سرمایه‌گذاری در معدن جانجا که نزدیک به ۴۵۰ میلیون یورو بوده و در استان سیستان و بلوچستان شکل گرفته است. طراحی و اکتشاف این پروژه کامل شده است.

وی در ادامه گفت: شکل سه بعدی ذخیره، نهایی شده و پیمانکار عملیاتی کارخانه ۱۳۰ هزار تنی کنسانتره با ورودی عیار ۰٫۲۶ درصد و خروجی کنسانتره ۲۶ درصدی، ظرف چهار سال آینده شکل نهایی را به خود می‌گیرد. نتیجه‌ای این طرح عایدی۱۳۰ هزارتن کنسانتره مس است.

ابراهیم متین‌سیرت

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=23128

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.