افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
3

خوزستانی‌ها فروردین ۱۵ درصد کمتر برق مصرف کردند

  • کد خبر : 10530
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
خوزستانی‌ها فروردین ۱۵ درصد کمتر برق مصرف کردند
مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: خوزستانی‌ها در فروردین ماه ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل ۱۵ درصد کمتر برق مصرف کردند.

پترونفت، فرامرز شادفر در خصوص میزان تولید و مصرف برق استان در فروردین ماه امسال اظهار کرد: در فروردین ماه ۳ هزار و ۵۷۴ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این مقدار برق تولیدی ۵۰ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۴۸.۲ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۸ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از یک هزار و ۷۲۶ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۶۱ درصد توسط بخش خصوصی(شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) و ۳۹ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین و ماهشهر) تولید و به شبکه تحویل شده است.

شادفر عنوان کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۲ هزار و ۲۱۹ گیگاوات ساعت، ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل و پیک مصرف در فروردین ماه ۱۴۰۲ با مصرف ۴ هزار و ۸۵۴ مگاوات نسبت به پیک بار سال قبل، ۴.۵ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۵ هزار و ۴۳۲ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه بخش آبی برابر با ۸ هزار و ۱۹۴ مگاوات و بخش حرارتی ۷ هزار و ۵۰ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۸۸ مگاوات است.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=10530

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.