افزونه جلالی را نصب کنید. 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
1

سرپرست هلدینگ تاپیکو در بازدید از پتروشیمی شیمی بافت: نگاه به آینده و تولید محصولات صادرات محور نیاز کنونی مجموعه های تولیدی کشور

  • کد خبر : 15052
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
سرپرست هلدینگ تاپیکو در بازدید از پتروشیمی شیمی بافت: نگاه به آینده  و تولید محصولات صادرات محور نیاز کنونی مجموعه های تولیدی کشور
دکتر افقهی سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با حضور در پتروشیمی شیمی بافت ضمن بازدید از مجتمع طی نشستی با مدیران این شرکت بر نگاه به آینده و تولید محصولات صادرات محوردر مجموعه های تولیدی کشور تأکید کرد.

پترونفت، به گزارش روابط عمومی پتروشیمی شیمی بافت ، دکتر افقهی سرپرست هلدینگ تاپیکو ضمن قدردانی از مدیران و کلیه پرسنل شرکت به جهت دستیابی به موفقیت های مختلف در یک سال اخیر، تصریح کرد: برای بقای شرکت باید نگاه به آینده معطوف شود و آینده چیزی نیست جز توسعه محصول و توسعه بازار، لذا از تولید محصولات جدید با محوریت صادرات گرا بودن آن نباید غافل شد.

 

وی از پروژه تولید محصولات جدید پتروشیمی شیمی بافت که با نگاه صادرات محور طراحی و برنامه ریزی شده تقدیر نموده و تأکید کرد: اگر در مجموعه های تولیدی کشور یک نگاه صادرات محوری وجود داشته باشد و متناسب با آن برنامه ریزی شود در نتیجه بخش قابل توجه ای از ظرفیت های کشوراعم از اقتصاد، اشتغال و کیفیت محصولات تولیدی بیمه خواهد شد.

 

در ابتدای این جلسه مهندس رستمی مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت، ضمن خوش آمدگویی به بیان فعالیتهای انجام شده در راستای حفظ و تداوم تولید ، فروش محصولات و رشد سودآوری پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته چالشهایی در دریافت خوراک داشتیم که توانستیم با مدیریت ایزوبوتن بخشی از این موانع را رفع نموده و بهای تمام شده را به گونه ای تنظیم کنیم که شرکت یک حاشیه سود مناسبی داشته باشد. البته با توجه به مشکل تأمین خوراک که منجر به کاهش تولید شد اما با این وجود با توجه به روند فروش محصولات و بهره وری مطلوب، شرکت با رشد ۳۸۳ درصدی سودخالص نسبت به سال قبل روبرو شد.

 

رستمی در ادامه به چالشها و موانع تولید هر دو سایت شرکت اشاره کرد و گفت: با انعقاد قراردادهای بلند مدت خوراک با تامین کنندگان داخلی، تامین خوراک از منابع داخلی و انجام پروژه ساخت ۲ دستگاه مخزن کروی دو منظوره جهت خوراک و محصول جانبی و نیز انجام پروژه ساخت یک دستگاه برج جداسازی جهت تغلیظ ایزوبوتن در جهت رفع این موانع اقدام نمودیم.

 

وی در پایان طرح های توسعه ای شیمی بافت را در افق ۱۴۰۶ تشریح نموده و اظهار امیدواری کرد با انجام این پروژه ها ظرفیت تولید شرکت ۱۰۰ درصد خواهد شد.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=15052

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.