افزونه جلالی را نصب کنید. 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
5

دومین سمینار امنیت سایبری برگزار شد

  • کد خبر : 7137
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
دومین سمینار امنیت سایبری برگزار شد
دومین سمینار امنیت سایبری (Ex-Camp) با حضور کارشناسان و مدیران فناوری اطلاعات شرکت‌های پتروشیمی فعال در منطقه عسلویه، توسط شرکت صنایع پتروشیمی سبلان و با مجوز و همکاری منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد.

پترونفت ، به گزارش روابط عمومی، این رویداد فناوری با حضور مدیرعامل‌ شرکت صنایع پتروشیمی سبلان و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و کارشناسان و مدیران فناوری اطلاعات پتروشیمی‌های فعال منطقه عسلویه در سالن همایش‌های خلیج فارس منطقه ویژه برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این سمینار مدیرعامل پتروشیمی سبلان در جمع کارشناسان و مدیران IT با اشاره به اهمیت امنیت سایبری گفت: سبلان به عنوان یک شرکت نوپا در صنعت پتروشیمی پس از نیازسنجی و در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی خود و پس از برگزاری موفق اولین دوره، تصمیم گرفت دومین دوره را نیز برگزار کند.

مهندس کریمی افزود: باید از همکاری‌های سازمان منطقه ویژه، حراست ارشد و افتای استان بوشهر هم تشکر کنیم که کمال همکاری را در راستای صدور مجوزهای مورد نیاز و البته تامین محل برگزاری با ما داشتند.

وی تاکید کرد: ما امروز در جنگی نابرابر و تحت تحریم‌های ظالمانه‌ای هستیم و به شکل آشکاری این جنگ امروزه در عرصه فناوری و سایبری است. سالانه مراکز مهم اقتصادی کشور تحت حملات متعدد سایبری قرار می‌گیرند و این اهمیت برگزاری چنین سمیناری را بیش از پیش می‌کند.

مدیرعامل پتروشیمی سبلان با بیان اینکه باید در تمام زمینه‌ها آموزش و ارتقای آگاهی تخصصی را مد نظر داشته باشیم تصریح کرد: بر همین اساس ما در شرکت صنایع پتروشیمی سبلان بر موضوع آموزش تاکید داریم و این سمینار که دومین دوره آن در حال برگزاری است یکی از مواردی است که آنرا محقق کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: امیدوارم این سمینار در آینده با حضور دیگر مقامات استانی و کشوری برگزار شود و نتایج قابل قبولی برای صنعت پتروشیمی داشته باشد. چراکه همه ما مسئولیت بزرگی در جبهه اقتصادی و صنعتی کشور بخصوص در عسلویه پایتخت انرژی کشور با این ثروت عظیم و تاسیسات مهم داریم و حفاظت سایبری از آنها برعهده ما و بخصوص کارشناسان بخش فناوری و اطلاعات است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز با بیان اینکه امروز مورد تهاجم گسترده هستیم گفت: امروز دیگر خبری از تجهیزات و تسلیحات نیست، همه توان و تمرکز دشمن معطوف به فضای سایبری شده است و این به معنای آن است که باید با نگاهی متفاوت از گذشته به این حوزه مهم نگاه کنیم.

مهندس سخاوت اسدی افزود: به رغم همه این دشمنی‌ها به حول قوه الهی خللی در پیشرفت ملت ایران حاصل نشده و پس از این هم حاصل نخواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه تاکید کرد: شما امروز در جبهه حق علیه باطل هستید و از این جهت کار شما مهم و تعیین‌کننده است. یقین دارم که مانند گذشته موفق و پیروز خواهید بود.

مهندس اسدی با اشاره به تلاش‌های سازمان منطقه ویژه در زمینه ارتقای سطح امنیت سایبری تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات مناسبی انجام شده است، از جمله کمیته‌ای تشکیل شده و تلاش کرده‌ایم به طور مستمر در این زمینه فعالیت‌های مناسبی را برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

در ادامه این سمینار آموزشی که مهندس علیرضا قهرود مشاور فنی، ممیز و مدرس سرویس های امنیتی و مهندس فرشاد علیزاده مشاور و مدرس امنیت شبکه آموزش و اجرای آن را بر عهده داشتند مباحث گوناگونی طبق سرفصل‌های اعلام شده مورد بررسی قرار گرفت. همچنین شرکت‌کنندگان نیز در طول کارگاه سوالات و چالش‌های خود را مطرح و پیرامون راه‌حل‌ها و راهکارهای آن به گفتگو و بحث پرداختند.

لینک کوتاه : http://petronaft.ir/?p=7137

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.